×
×
جدیدترین‌‌ها

پیش بینی قیمت طلا و سکه 8 دی ۱۴۰۲
راه طلا از سکه جدا شد

  • کد نوشته: 88496
  • دی 8, 1402
  • قیمت طلا و سکه امروز همتراز نبود. طلا بر مدار افزایش انس جهانی چرخید و سکه نیز از روند خنثی دلار تبعیت کرد. فعلا جریان اخبار تعیین‌کننده روند قیمت در بازارهای مالی نیست و در بازار کم‌عمق معاملات، دلار لیدر اصلی بازار طلا است.
    راه طلا از سکه جدا شد

    به گزارش نخست نیوز، امروز قیمت طلا و سکه در دو مسیر مقابل هم قرار گرفتند. افزایش انس‌جهانی، قیمت طلا را افزایشی کرد و با وجود اینکه دلار افزایش محدودی داشت اما قیمت سکه نوسان کاهشی داشت.

    رونق بازار طلای جهانی با تغییر استراتژی فد

    گفتنی است طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۰۶۹ دلاری در حال مبادله است و به شکست سقف مقاومتی ۲۰۷۰ دلاری نزدیک شده است. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اگر در چند روز پایانی سال میلادی انس جهانی طلا بتواند بالای منطقه فعلی تثبیت شود، می‌توان شاهد ریتم صعودی طلای جهانی بود.

    آنها می‌گویند امکان دارد که فعلا فرایند شکست بر روی محدوده ۲۰۷۰ دلاری رخ ندهد؛ اما بانک‌های مرکزی جهان به خرید طلا بیشتر سوق پیدا کرده‌اند. این موضوع که از سیاست‌های فد مبنی بر کاهش ارزش دلار و پایین آمدن نرخ بهره نشات می‌گیرد، می‌تواند دلار آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد و به نظر می‌رسد در نهایت باعث حرکت کامودیتی‌ها و کریپتوها خواهد شد.

    بنابر سیاست‌های فد، طبیعی است که ریتم سرمایه‌گذاری بانک‌های مرکزی به سمت طلا سوق پیدا کند و این موضوع برای بازار طلا اثر مهمی خواهد داشت. تکنیکالیست‌ها می‌گویند اگر انس جهانی طلا بالای ۲۰۷۰ دلار تثبیت شود می‌توان ادامه حرکت را تا سقف‌های قیمتی ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ را در سال ۲۰۲۴ شاهد بود.

    برخلاف تلاطمات بازار طلا در روزهای گذشته امروز بازار طلا در پایتخت باز بود.  هر چند توافقی بر سر موضوع سامانه مودیان مالیاتی میان اتحادیه طلا و جواهر و سازمان امور مالیاتی رسانه‌ای نشد اما به نظر می‌رسد بازار طلا آرام است.

    پرچمداری ربع سکه در کاهش قیمت

    امروز ۶ دی ۱۴۰۲ سکه امامی با حرکت رنج و نوسانات محدود هزار تا سه هزار تومانی با همان قیمت  ۲۹ میلیون و ۴۰۷ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار نیز از این تحرکات محدود مستثنی نبود و با افت ۲۵ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شد.

    در پنجمین روز هفته قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه امروز با افت  ۵۵ هزار تومانی بیشترین کاهش قیمت را در میان خانواده سکه‌ها داشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۷۹۸ هزار تومانی ایستاد و کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت.

    ریزش حباب سکه در تمام قطعات

    در روز جاری قیمت طلا برخلاف سکه افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۹۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۸۲۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار رشد ۲۱ تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۹۸ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۶۴ هزار تومان رسید.

    امروز حباب سکه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۲۱۹ هزار تومان، سکه ۲۲۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲۶ هزار تومان و ربع‌ سکه ۱۱۲ هزار تومان، سکه گرمی ۲۶ هزار تومان کاهش داشت.

    منبع تجارت‌نیوز

    برچسب ها بازر سکه طلا گرانی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *