×
×
جدیدترین‌‌ها

ضرورت استفاده از ماسک در خراسان رضوی

  • کد نوشته: 88422
  • دی 7, 1402
  •  محیط زیست خراسان رضوی با توجه به پدیده گرد و غبار لحظه ای در مشهد درخواست خودمراقبتی عمومی و استفاده از ماسک در استان را مطرح کرد.
    ضرورت استفاده از ماسک در خراسان رضوی

    نخست نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شددر مشهد پیام خودمراقبتی عمومی و استفاده از ماسک صادر کرد. بر اساس این گزارش مهدی اله پور بیان داشت: نظر به اعلام وضعیت هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن در شمال و شمال شرق استان و متاثر شدن مشهد مقدس ناشی از گرد و غبار دو جبهه شمال شرقی و جنوب غربی استان ، به شهروندان توصیه می شود، از تردد غیر ضروری خودداری و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

    وی بیان کرد: مردم برخی از شهرستان‌های استان با پدیده گرد و غبار مواجه بودند و امشب نیز، شهروندان مشهدی شاهد وقوع لحظه ای این پدیده و کاهش سطح دید می باشند.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد، و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا بامداد امشب با افزایش میزان گرد و غبار و پیش بینی می‌شود تا حوالی ظهر در مشهد مقدس با این پدیده رو به رو خواهیم بود.

    وی گفت: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند. اله پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید پیاده روی، ورزش های عمومی و فضای باز، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *