×
×
جدیدترین‌‌ها

مجلس قوی حاصل انتخابات پرشور

  • کد نوشته: 88417
  • دی 7, 1402
  • در فاصله کوتاهی که تا انتخابات مجلس دوازدهم و انتخابات مجلس خبرگان ششم باقیمانده است، رهبر انقلاب اسلامی، بار دیگر بر مشارکت در انتخابات تاکید کرده و فرمودند: «اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد، مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت.
    مجلس قوی حاصل انتخابات پرشور

    نخست نیوز، دکتر علی پاکبازخسرو شاهی_ اگر می‌خواهیم مشکلات برطرف بشود باید مشارکت را بالا ببریم، این وظیفه‌ همه است. هر که می‌خواهد مشکلات کشور برطرف بشود راهش این است.»

    بیانات رهبری مبین این است که مساله جمهوریت نظام و پایگاه مردمی می‌باشد چراکه این نظام و حتی اسلامیت آن منبعث از رای مردم است. رهبر انقلاب هم فرمودند که هم جمهوریت و هم اسلامیت منبعث از رای مردم است. برخی از جریانات هستند که به این موضوع اعتقاد نداشته و بر این باورند که رای مردم در حد شکل‌گیری نهادهای قدرت باشد و اگر مشارکت پایین بود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

    همچنین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی بخشی از پیش‌نیاز مشارکت در انتخابات را رقم می‌زنند. تردیدی نیست که تکرار این تذکر از جانب رهبری به معنای ناخرسند بودن از برخی عملکردهاست.

    از طرفی مجلس ضعیف قادر به رفع  مسایل نخواهد بود یا به تعبیری دیگر مشکلات را به جامعه خواهد کشاند. وقتی مشکلات از مسیر خود دنبال نشوند، طبیعتا انحرافاتی در این زمینه می‌تواند رقم بخورد. یعنی رفع مسایل جامعه یا حل اختلافاتی که میان سلایق مختلف وجود دارد؛ زمانی که از سمت انتخابات و تشکیل یک مجلس قدرتمند تامین نشوند طبیعی است می‌تواند در مسیرهای انحرافی قرار بگیرد که رهبری به این مصادیق اشاره کردند.

    این مصادیق مانند لشکرکشی‌های خیابانی و ایجاد هرج‌ومرج هستند، یعنی هرکسی از این راه استفاده کند تا مسایل خود را از راه‌های غیرقانونی پیش ببرد. اگر به مصالح ملت معتقد هستیم، باید برای جلوگیری از مجلس ضعیف به انتخابات توجه جدی کنیم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *