×
×
جدیدترین‌‌ها

قیمت دلار ۶ دی ۱۴۰۲،
تشدید رکودی با فریز دلار در بازارهای آزاد

  • کد نوشته: 88266
  • دی 6, 1402
  • قیمت دلار روز گذشته نوسان محدودی داشت. این اسکناس در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز با تغییرات کمتر از ۱۰ تومانی عرضه شد. سیاست‌گذار قصد دارد با فریز دلار و سیاست‌ دلارزدایی، قیمت این اسکناس را مدیریت کند.
    تشدید رکودی با فریز دلار در بازارهای آزاد

    به گزارش نخست نیوز، قیمت دلار روز گذشته در بازار آزاد نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در کریدور ۴۰ و ۵۰ هزار تومانی سرگردان بود. این اسکناس روز گذشته در محدوده‌های قیمتی ۴۹ هزار و ۹۵۰ تا کف کانال ۵۰ هزار تومانی معامله شد.

    روز گذشته مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است ارز کشورهای همسایه یا مقصد در اختیار مسافران ایرانی قرار گیرد. قرار است به مسافران کشور عراق به‌ صورت دینار، کشور عربستان به‌صورت ریال، کشور ترکیه به ‌صورت لیر و امارات به‌ صورت درهم ارز پرداخت شود.

    کارشناسان اقتصادی معتقدند تراز تجاری ایران با کشورهای ذکر شده در برنامه دلارزدایی بانک مرکزی اهمیت زیادی دارد. آنها می‌گویند در سبد ارزی کشور، فشار روی دلار است و با اقدامات اینچنینی تا حدودی از فشاری که روی این اسکناس است کاسته می‌شود.

    گفتنی است روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نوسان محدودی داشت. قیمت دلار هرات با قیمت  ۴۹ هزار و ۶۸۰ تومان معامله شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت. دلار سلیمانیه نیز بدون تغییر و با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰ تومانی همانند روز دوشنبه معامله شد.

    قیمت نرخ‌های مختلف

    روز سه‌شنبه ۵ دی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۳۶ تومان عرضه شد و کاهش چهار تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۹ هزار و ۴۳ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

    قیمت ارزهای موثر

    روز گذشته اسکناس یورو  با رقم ۵۵ هزار و ۲۸۰ تومان معامله شد و رشد قیمت ۸۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۳۵ تومانی با رقم ۴۷ هزار و ۳۶۷ تومان عرضه شد. روز سه‌شنبه قیمت یوروی حواله رشد ۱۲۳تومانی داشت و به کانال ۴۳ هزار تومانی ورود کرد و با قیمت ۴۳ هزار و ۷۳ تومان قیمت‌گذاری شد.

    دیروز درهم امارات با ۲۰ تومان افزایش روی قیمت ۱۳ هزار و ۷۲۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم کاهش یک تومانی داشت و با رقم ۱۰ هزار و ۶۳۱ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۱ تومان عرضه شد.

    منبع  تجارت‌نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *