×
×
جدیدترین‌‌ها

ششمین همایش منشور روحانیت در مشهد برگزار می شود

  • کد نوشته: 88002
  • دی 3, 1402
  • نخستین نشست خبری همایش منشور روحانیت با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان وحجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان و اصحاب رسانه در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی برگزارو حجت السلام علی خیاط ازبرگزاری ششمین همایش منشور روحانیت، با هدف آشنایی و ارتباط علما، اساتید و طلاب، درسوم اسفند امسال در مشهد خبر داد.
    ششمین همایش منشور روحانیت در مشهد برگزار می شود

    نخست نیوز، مجید خروشی-بر اساس این گزارش حجت الاسلام علی خیاط در این جلسه با اشاره به اهداف برگزاری همایش و همچنین ضرورت توجه به منشور روحانیت که توسط حضرت امام خمینی«ره» در سال 1367 بیان شده است گفت: متاسفانه برخی در بدنه حوزه علمیه مباحث سکولار را مطرح می کنند که زیبنده این جامعه مبارز و مجاهد نیست و سم مهلکی برای انقلاب اسلامی است تاکید می کنم نباید این فرصت را به دشمنان داد که نفاق و تفرقه افکنی رادر میان جامعه رواج دهند و روحانیت در این زمینه باید هوشیار و آگاه باشد.

    وی در ادامه به مهمترین اهداف برگزاری این همایش اشاره و عنوان کرد: آشنایی و ارتباط علما و اساتید و طلاب جوان با منشور روحانیت،بازنشر منشوردر فضای خبری،ارج نهادن به پیام و تعالیم حضرت امام خمینی«ره»توسط علما ،به کارگیری ابزارهای رسانه ای برای معرفی منشور روحانیت و بازنشر اسکتبار ستیزی و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

    حجت الاسلام والمسلمین خیاط افزود: منشور روحانیت، چکیده تحلیل، نگاه و دغدغه‌های امام خمینی (ره) درباره حوزه‌های علمیه است و بازخوانی این پیام می‌تواند دستاورد‌های بزرگی برای جامعه و حوزه‌های علمیه و روحانیت داشته باشد. وی، خطر نفوذ روحانیت سکولار، تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه و خطر تحجر و مقدس مابی را از جمله دغدغه‌هایی عنوان کرد که امام خمینی (ره) در این منشور نسبت به آن‌ها هشدار داده اند.

    حجت الاسلام خیاط ادامه داد: امام خمینی از روحانیون می‌خواهد ضمن حفظ وحدت، نسبت به مسائل سیاسی و علوم روز، آگاهی یابند و فریب حیله‌ها و تزویر‌های استکبار جهانی را نخورند. خیاط افزود: هر اندازه از تاریخ اول انقلاب فاصله می‌گیریم، فاصله سطح جامعه با انقلاب بیشتر می شود و این را در حوزویان نیز شاهد هستیم؛ از این رو خطر متحجرین بیشتر و مشکلات بیشتر می شود.

    مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: با توسعه فضای مجازی، گسترش اسلام انگلیسی نیز بیشتر شده است، بر همین اساس برگزاری همایش ها با حجم بیشتر و توسعه بیشتر در این شرایط ضروری است. در این جلسه همچنین به تاریخچه تاسیس و انحلال انجمن حجتیه اشاره و تاکید شد این انجمن برحسب دستور حضرت امام خمینی «ره» منحل شده است و هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی درجامعه را ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *