×
×
جدیدترین‌‌ها

۳ پیش بینی از روند بازار:
تقاضا در بازار طلا و سکه افزایش می‌یابد؟

  • کد نوشته: 87810
  • دی 1, 1402
  • راه طلا و سکه در هفته جاری از یکدیگر جدا شده است و در برخی روزها طلا افزایشی و سکه کاهشی بوده یا برعکس. انس نیز وضعیتی الاکلنگی را پشت سر گذاشته و دلار سقوط به کانال پایین‌تر را تجربه کرده است.
    تقاضا در بازار  طلا و سکه افزایش می‌یابد؟

    به گزارش نخست نیوز: روز گذشته قیمت طلا نوساناتی را پشت سر گذاشت اما در مجموع افزایش داشت. در مقابل، سکه با افت قیمت مواجه شده به گونه‌ای که قیمت سکه امامی به کانال 28 میلیون تومانی رفت و نرخ سکه بهار آزادی نیز به نیمه کانال 25 میلیون تومان بازگشت. دیگر قطعات سکه نیز همین روند نزولی را تجربه کردند. این در حالی است که انس هر چند از تب و تاب هفته‌های پیشین دور شده است، اما روز در ساعاتی روند افزایشی داشت.

    اما ادامه رکود در بازار طلا و البته ورود قیمت دلار به کانال 49 هزار تومانی، سکه را کاهشی کرد. این در حالی است که طلا در مقاطعی دیرتر از سکه از نوسانات نرخ ارز اثر می‌گیرد.

    در این شرایط و با توجه به کاهش قدرت اقتصادی اقشار مختلف جامعه، کارشناسان تداوم رکود در بازار را پیش‌بینی می‌کنند. نظرات سه تن از فعالان و کارشناسان این حوزه را در ادامه می‌خوانید.

    کشتی‌آرا: قیمت‌ها تغییر خاصی نمی‌کند

    محمد کشتی‌آرا کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به افزایش قیمت انس جهانی طلا در روزهای گذشته به نخست نیوز گفت: «با وجود اینکه قیمت انس جهانی طلا تحت تاثیر اخبار اقتصادی بین‌المللی افزایشی است اما کاهش قیمت ارز مانع افزایش قیمت طلا و سکه شده است.»

    وی با اشاره به شرایط رکودی بازارهای داخلی افزود: «با توجه به شرایط رکودی بازارها و وضعیت اقتصادی مردم سرمایه‌گذاری در بازار طلا به حداقل رسیده است.»

    منبع تجارت نیوز

    برچسب ها دلار سکه طلا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *