×
×
جدیدترین‌‌ها

رو نمایی سامانه راهبردی هوشمند با حضور استاندار مازندران

  • کد نوشته: 87735
  • آذر 30, 1402
  • چهار سامانه راهبردی هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان رونمایی شد همزمان با گرامیداشت هفته حمل و نقل چهار سامانه راهبردی هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با حضور استاندار رونمایی شد این چهار سامانه راهبردی با همکاری و مشارکت شرکت های دانش بنیان مازندران عملیاتی شده است.
    رو نمایی سامانه راهبردی هوشمند با حضور استاندار مازندران

    نخست نیوز: نخستین سامانه مدیریت جامع روشنایی هوشمند است که با راه اندازی این سامانه روشنایی ۳۵۰کیلومتر از محورهای اصلی استان از این طریق مدیریت و مراقبت می شود. با راه اندازی این سامانه علاوه بر پیشگیری و نظارت بر سرقت کابل، ترانس و دیگر تجهیزات، قطعی ناگهانی روشنایی نیز مدیریت و رفع اشکال می شود. همچنین با استفاده از سامانه هوشمند روشنایی علاوه بر رفع مشکل در اسرع وقت سبب کاهش و جلوگیری از سرقت نیز می شود.

    دومین سامانه، مدیریت سوخت مخازن خودروها و تجهیزات راهداری با هدف کنترل و مدیریت مصرف است. سومین سامانه راهبردی و دانش بنیان هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران مدیریت و کنترل طرح ها است.

    از آنجایی که تعداد ۸۵۰ ردیف اعتباری طرح در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران وجود دارد، مدیریت هوشمند بر نحوه اجرا، هزینه ها و پیشرفت فیزیکی طرح ها به صورت یکپارچه ضروری است. این سامانه کارشناس و مدیریت محور است و می تواند اعتبار و زمان اجرای طرح ها را به صورت کنترل هوشمندانه رصد کند. بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران سامانه جامع آمار و اطلاعات چهارمین سامانه مدیریت راهبردی و هوشمند است.

    بر اساس این سامانه علاوه بر رصد همه آمار و اطلاعات طرح ها، اعتبارات، عملکرد کارکنان نیز رصد می شود.

    مدیریت هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران استراتژیک است استاندار مازندران در آیین رونمایی از سامانه‌های راهبردی راهداری استان با بیان این که یکی از راههای مدیریت استراتژیک، هوشمند سازی و بکارگیری از فناوری نوین در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: توجه به وجود چهار محور مواصلاتی منتهی به پایتخت و تردد بالای خودرویی نیاز به هوشمند سازی در مدیریت راههای استان ضروری است.

    سید محمود حسینی پور با تاکید بر این که سامانه هوشمند سازی در مدیریت روشنایی محورهای مازندران به لحاظ مراقبت از تجهیزات و ایمنی فناوری پیشرفته است، افزود: این سامانه علاوه بر این که رد یابی عواملی که انفال عمومی را به یغما می برند را انجام می دهد، تهدیدات و آسیب ها نیز به موقع اطلاع رسانی می شود. وی با ذکر این نکته که با بکارگیری فناوری نوین و دانش بنیان هزینه‌ها به مراتب کاهش می یابد، تصریح کرد: در ۲ سال گذشته شرکت های دانش بنیان استان همکاری خوبی با مدیریت هوشمند استان دارند.

    استاندار مازندران به اهمیت مدیریت هوشمند در جاده های استان با هدف کاهش ترافیک شهری و برون شهری اشاره کرد و بیان داشت: اکنون به دلیل حجم بالای تردد جاده‌ای مسافران و گردشگران و مهم تر این که جابجایی کالا به مراتب در ۲ سال اخیر رشد قابل توجهی دارد، مدیریت و راهبری هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضروری و مهم است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *