×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری:
پالایشگاه‌های منطقه پارس نماد شکست تحریم است

  • کد نوشته: 87464
  • آذر 27, 1402
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، پالایشگاه‌های میدان گازی پارس جنوبی را نماد شکست تحریم‌ها قلمداد کرد و گفت: سکوهای نفتی و پالایشگاه‌هایی که در این منطقه به‌دست متخصصان ایرانی طراحی شده است نشان می‌دهد هیچ قدرتی نمی‌تواند در اراده ملت ایران در مسیر پیشرفت خللی وارد کند.
    پالایشگاه‌های منطقه پارس نماد شکست تحریم است

    به گزارش نخست نیوز :، محمد دهقان در نشست شورای معاونان معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به سفر اخیر خود به عسلویه و بازدید از پیشرفت طرح‌های عظیم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، این منطقه را نماد شکست تحریم‌ها علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران قلمداد و اظهار کرد: سکوهای نفتی و پالایشگاه‌هایی که در این منطقه به‌دست متخصصان ایرانی طراحی، تولید و راه‌اندازی شده و در حال بهره‌برداری است نشان می‌دهد هیچ قدرتی نمی‌تواند در اراده ملت ایران در مسیر پیشرفت خللی وارد کند.

    وی با تأکید بر اینکه بار سنگین اداره تأسیسات موجود در عسلویه زیر سایه تحریم‌های ظالمانه بر دوش کارکنان صنعت نفت است، افزود: مقام معظم رهبری در سفری که به عسلویه داشتند، ثروت اصلی این منطقه را نه نفت و گاز، بلکه نیروی انسانی توانمند فعال در آن دانستند که بدون حضور شرکت‌ها و کارشناسان خارجی توانسته‌اند این صنعت را اداره کنند.

    معاون حقوقی رئیس‌جمهوری سرمایه‌گذاری نزدیک به ۹۰ میلیارد دلاری طی دو دهه گذشته در این حوزه را حاصل ابتکار مقام معظم رهبری در ایجاد صندوق توسعه ملی دانست.

    دهقان با قدردانی از اقدام‌های وزارت نفت در اجرای طرح کاهش گازسوزی در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی اظهار کرد: با تکمیل این طرح انتشار سالانه هزاران تن دی‌اکسید گوگرد کاهش خواهد یافت.

    منبع شانا
    برچسب ها پالایشگاه تحریم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *