×
×
جدیدترین‌‌ها

واکنش مخاطبان ایسنا به بازداشت امیر تتلو

  • کد نوشته: 87443
  • آذر 27, 1402
  • کمتر از یک‌ماه از انتشار اولین اخبار از حاشیه‌های خواننده‌ای که برای جذب مخاطب بیشتر از اقدامات ضد فرهنگی استفاده کرده بود می‌گذرد.
    واکنش مخاطبان ایسنا به بازداشت امیر تتلو

    به گزارش نخست نیوز:، با انتشار مصاحبه‌هایی از افرادی که فریب شهرت وی را خورده و به خانه وحشت وارد شده‌بودند، پلیس ترکیه تحقیقات خود را از امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو را آغاز کرد.

    پس از این اتفاق تتلو با حضور در کنسولگری ایران باعث ایجاد تشنج در این دفتر شد که سریعا ترکیه وی را دستگیر و به پناهگاه لازلو نزدیک مرز ایران منتقل کرد.

    چند روز پس از انتقال وی به پناهگاه با هماهنگی به مسئولین در استان آذربایجان غربی تحویل داده‌شد. پیش از این به مقامات ایران اطلاع داده شده بود که وی قصد فرار به آمریکا داشته و مدارک خود را به سفارت آن کشور تحویل داده بود.

    دادگستری استان آذربایجان غربی پس از بازداشت امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو، در خصوص تحقیق از اتهامات انتسابی، متهم را تفهیم اتهام کرده و در جهت تکمیل تحقیقات، وی را تحویل ضابط قضایی داد.

    نقل‌های بسیاری در فضای مجازی و دستگیری گفته شد که در چه صورتی ایران می‌تواند به اتهامات تتلو رسیدگی کند، آیا وی به لحاظ قانونی تبرئه می‌شود یا با اثبات مشکلات روحی و روانی این مجال بوجود نخواهد آمد.

    صدها مخاطب ایسنا در نظراتی به موضوع جرم‌های وی پرداختند، مثلا گفته شد که وی شاکی خصوصی ندارد. در این گزارش به تعدادی نظرات مخالفان و منتقدان اقدامات تتلو و هواداران پرداخته شد.

    جوانان قربانی تبلیغات مجازی تتلو

    محمدرضا با درخواست از قوه قضاییه نسبت به رسیدگی به اتهامات وی نوشت: کاش این مردک دیوانه جلف دادگاهی بشه بابت گفتار واعمال ش یعنی اون روز میرسه؟ حالم از خال کوبیاش بهم میخوره آبروی هر چی ایرونیه برده خدا لعنت ش کند ایشان علاوه بر اتهامات ذکرشده با راه اندازی بازی‌های شرط‌بندی روزانه میلیاردها تومن پول هنگفت جوانان را از حساب هاشون غارت زده است. جوانان هم ازجیب پدرای بدبخت پرداخت کرده‌اند، جوانان قربانی تبلیغات مجازی تتلو شدند.

    ایرانی هم ابراز امید واری کرد: این مورد تنها مورد دستگیری یه مثلا هنرمنده (!) که واقعا خوشحال شدم. به امید دستگیری ساسی مانکن و مصی علینژاد. دمتون گرم. پایدار باشید.

    مرتضی هم نوشت: آبروی هر چی هنرمند رو برده حیف اسم هنرمند رو این آدم مفلوک بزارید با کارهایی که کرده و چیزایی که خوانده. اون از سرو ریختش. و اون هم از کارهاش.

    جلیل با اشاره به استفاده از مواد مخدر که بطور آشکار توسط این خواننده استفاده شده است، گفت: تتلو هنرمند خواننده نیست که کسی بخواد گوش بده وی آبروی هر خواننده را برده و باید ادب بشود.

    رعنا با قلم طنز نوشت: این گل پسر رو باید خیلی زودتر از این حرف‌ها دستگیرش می‌کردند که دیگه نیاد اینقدر حرفهای زشت بزنه.

    عده‌ای با با دستگیری تتلو خواستار این موضوع شدند که برای دستگیری مفاسد اقتصادی هم با همکاری کشورهای دیگر اقدام شود. مثلا علی از مخاطبان ایسنا گفت: ای کاش با مفسدان اقتصادی هم برخورد میشد یک نون نداره بخوره بعد بیت‌المال را غارت میکنند.

    احمد هم نوشت: همیشه اینجور موقع‌ها یکی پیدا میشه میگه کاش با مفسدان اقتصادی هم برخورد بشه. عزیز هر چیزی جای خودش رو داره.

    اما ایران در جواب علی گفت که اتفاقا با اون‌ها هم داره برخورد میشه اگه یه کم ملاحظه بفرمایید می‌بینید.

    تعدادی از مخاطبان ایسنا هم از مقامات ایرانی بابت اقدام سریع در دستگیری تتلو تشکر کردند، داریوش نوشت: لطفا تک تک کسانی که به هر نحوی از این شخص آسیب دیدند و دچار زیان شدند (جسمی، جنسی، مالی، روحی‌و…) شکایت کرده تا با توجه به رای قوه قضائیه و دادگاه محترم این شخص به کیفر اعمال خودش برسد تا درس عبرتی برای بقیه باشد که بدانند ناموس هر فردی وسیله شوخی و لهو ولعب دیگران نیست.

    خان هم خواستار مجازات برای تتلو شد و عنوان کرد: اعمال و عواقب رفتار تتلو که اخلاق و فرهنگ و ارزش‌های انسانی را نشانه گرفته بود به مراتب بیشتر از عواقب اعمال زشت ترور و جاسوسی و… است باید به اشد مجازات برسد.

    میس هم گفت: بنازم مسئولان جمهوری اسلامی ایران.

    فرزاد در ادامه نظرات منتقدان نوشت: بهترین کاری که حکومت کرده این اقدام است، به عنوان یک ایرانی شرم دارم که این هموطنم است.

    گنجی هم با تاکید بر اقدامات ضد فرهنگی وی و مغایرت اشعار وی با فرهنگ اصیل ایرانی نوشت: هرکاری کرده باید مقابل قانون شاکی خصوصی و به علاوه شاکی عمومی طبق عدالت برخورد بشه. این همه افراد شخیص در عرصه موزیک این خاک زحمت کشیدن اونوقت یه عده لمپن بیسواد تا می‌تونستن به موسیقی و به تبع اون به فرهنگ کشور صدمه زدن. ادبیات و فرهنگ و موسیقی ایران جز مفاخر جهانه اونوقت اینا چه بلایی سرش آوردن. نسل پدرانمون که با سعدی و حافظ و مولانا و رهی و عماد و فروغ و ثالث و مشیری و شاملو بزرگ شدن و با موزیک صبا و خالقی و محجوبی و بنان و…بالیدن رو مقایسه کنید با پرورده‌های این لمپن‌های موزیک.

    ام ۹۲ در ادامه صحبت‌های گنجی نوشت: بنده بارها دیدم نوجوانها و جوانانی که در اماکن عمومی و حتی در نزد خانوادهاشون ابیاتی از الفاظ رکیک این به ظاهر خواننده را میخوندند. هیچ یک از هنرمندان موسیقی ایران چه در دوره‌ی پهلوی و چه در اوایل انقلاب اسلامی هرگز از این نوع ابیات رکیک و بی‌ادبانه را در جامعه اصیل و با وقار ایرانی نخواندند و نسرودند…این فرد جامعه رو به فساد کشوندند. باید باهاش برخورد جدی بشه تا درس عبرتی برای دیگران بشه…نه فقط این شخص بلکه افرادی که نوجوانان و جوانان را ترغیب به مصرف مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی میکنند. باید دید قانون اجرا میشود یا خیر.

    حسین ایروانی هم با اشاره به ضربه‌های که این اشعار و رفتار این خواننده‌هابه خانواده وارد می‌کند نوشت: وی برای اشاعه فساد و فحشاء در کشور بکار بسته و چه بسا جوانانی که توسط این فرد شیاد و خدا ناپرست به گمراهی کشانده شده‌اند و چون اعمال و رفتارهای غیراخلاقی و غیر دینی این موجود بی‌بندبار با قوانین شرعی و عرفی و دینی هیچ کشوری در دنیا مطابقت ندارد و نقش مهمی در از هم پاشیدن نظام اخلاقی خانواده‌ها داشته است لذا انتظار میرود به اشد مجازات رسانده شود.

    الیاتی یکی دیگر از مخاطبان ایسنا نوشت: هرحکمی که دستگاه قضایی به این آدم بده حقشه چون با این همه حرف رکیکی که ایشان در فضای مجازی زده دامن انسانیت لکه دار کرده است.

    طرفداران

    بیشتر طرفداران سعی بر آن داشته‌اند که وی را یک بیمار روحی و روانی جلوه دهند مثلا ابوالفضل نوشت: به مسئولین عزیز این فرد بیمار است و هیچ یک از عمل‌هایش دست خودش نیست و به نوعی می‌توان گفت که یک جوان ایرانی ناکام و افسرده است و تا میتوانید به چشم بیمار به ایشان رسیدگی کنید.

    ستاره یکی از طرفداران تتلو نوشت: من یه تتلیتی‌ام ولی خب تتل باید بخاطر کاری که کرده مجازات بشه ولی امیر تتلو تو ایران بود برا شهدا میخوند مداح بود بعد نمی‌دونم چطور شد که به همه فحش داد و به سیم آخر زده.

    علی هم که از دوستاران این خواننده حاشیه ساز بوده با قبول اینکه وی از کلمات رکیک برای جذب طرفدار استفاده می‌کرده نوشت: من از صداش خیلی خوشم میاد کاری به شخصیتش ندارم و اکثرا آهنگ‌هاشو دوست دارم و قبول دارم که فحش میده ولی خب اجبارتون نکردن که گوش بدید گوش ندید و این همه راجبش بدگویی نکنید.

    بهزاد هم نوشت: یکیو پیدا کنید بتونه مثل تتلو ۳۰ دقیقه آهنگ بخونه بعد شروع کنید درمورد این آدم خارق‌العاده نظر بدید.

    اما اکبر در جواب بهزاد نوشت: اونایی که طرفدار تتلو هستند خواهشا اگه غیرت دارید آهنگهای مستهجن تتلو رو بزاید گوش کنن.

    لیث صفاری با انتقاد از نظر طرفداران وی نوشت: شما که دارید سنگ تتلو به سینه می‌زنید خبر دارید تو ترکیه چه کارهایی کرده خبر داری چقدر دخترای ایرانی با وعده ودروغ فریب داده‌اشت؟

    تعدادی از مخاطبان ایسنا هم خواستار سرعت عمل در برخود با این ناهنجاری‌ها شده‌اند و انتقاد کرده‌اند که چرا در برخود با تتلو دیر اقدام شد مثلا عاطفه خیلی دیراقدام کردید. وقتی نوجوانان وجوانان به فساد کشیده شدند، دیگرچه سودی دارد. راست گفتن نجات یک فرد نجات یک جامعه است. کاش زودتر تحویل ایران میشد.

    نگین هم با تایید حرف‌های عاطفه نوشت: دست دولت ترکیه درد نکنه. دست اطلاعات ایران درد نکنه. خدا خیرتون بده. این رو آوردید. مجازاتش کنید.اما تعدادی از مخاطبان خواستار نظارت بیشتر خانواده‌ها بر فرزندان خود شده‌اند تا در برخورد با مفاسد اخلاقی به دام فساد و مواد مخدر نیفتند.

    مثلا مخاطبی با نام «انسان باشید» نوشت: از نظر من خواننده خیلی خوبیه، الان نمیخوام طرفشو بگیرم خانواده‌ها مقصرند. ماشاالله هزار ماشاالله سنی از تون گذشته، ولی هنوز معنی درک کردنو متوجه نیستین، معنی محبت و نمیدونین، این نسل، نسلیه که باید با بچه‌ها با محبت رفتار کنید تا جوان سرخورده نشه و سراغ مواد مخدر نره.

    مریم هم با انتقاد از شیوه نظارت خانواده‌ها بر فرزندان خود نوشت: چرا آخه باید یه دختر بره ترکیه خونه این دیو صفت اگه واقعا خونواده‌ها دلسوز بودند و می‌تونستند با بچه‌هاشون ارتباط بگیرند اینها فریب نمی‌خوردند. تنها بچه‌ها مقصر نیستند.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *