×
×
جدیدترین‌‌ها

اردوی کارکنان سازمان قضایی در زیارتگاه علامه

  • کد نوشته: 87148
  • آذر 24, 1402
  • اردوی یکروزه فرهنگی فرهنگی ورزشی کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران در روستای ایرا از توابع شهرستان آمل، زیارتگاه مرحوم علامه ذوالفنون حسن زاده آملی برگزار گردید.
    اردوی کارکنان سازمان قضایی در زیارتگاه علامه

    نخست نیوز: این اردو که با حضور کارکنان شهرستان ساری و ناحیه چالوس برگزار شد، با پیاده روی یک ساعته از ابتدای محل به سمت مزار این عالم وارسته آغاز و پس از زیارت و قرائت فاتحه، زائرین به خاطرات و فرمایشات و وصایایی که حضرت علامه برای رستگاری مردم داشتند، از زبان سه تن از نزدیکان مرحوم، گوش فرا دادند.

    حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران گفت: این بزرگواران و اعجوبه ها نه تنها در این دنیا منشا خیر و برکت هستند بلکه پس از رحلتشان نیز، این خیرات تمام نشده و باید از خصلت مستجاب الدعوه بودنشان استفاده نماییم.

    لازم به ذکر است آیت الله حسن حسن‌زاده طبری آملی که در بیست و یکم بهمن ماه ۱۳۰۷ دیده به جهان گشود و در سوم مهرماه سال ۱۴۰۰ از دنیای فانی رحلت نمود، مشهور به علامه حسن‌زاده آملی، فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی بود.

    علاقه‌مندان وی او را «علامه»، «ذوالفنون» و «علامه دهر» نیز می‌نامند که در ادبیات، علوم غریبه، هیئت و طب اسلامی تبحر داشت. او همچنین اشعاری به زبان‌های فارسی، طبری و عربی سروده بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *