×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر نیرو در مشهد مقدس مطرح کرد:
همراهی مردم برای عبور از بحران آب ضروری است

  • کد نوشته: 86625
  • آذر 18, 1402
  • وزیر نیرو در سفر به مشهد ضمن بازدید از امکانات و تجهیزات شرکت کارخانه نیان الکترونیک و سد شوریجه در حاشیه این بازدید همراهی مردم برای عبور از بحران کمبود آب را ضروری دانست
    همراهی مردم برای عبور از بحران آب ضروری است

    نخست نیوز: مجید خروشی- بر اساس این گزارش «علی اکبر محرابیان» در نشست بررسی طرح های اضطراری تأمین آب مشهد ضمن اشاره به روند کاهش بارندگی ها در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: اجرای به موقع و دقیق پروژه ها از جمله اولویت های اصلی وزارت نیرو برای رفع این مشکل است.

    وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم برای مدیریت شرایط موجود، بحث مدیریت منابع و مصرف آب و استفاده از امکانات و ابزارهای کاربردی همچون سیستم تله متری و پایش در آبفای مشهد است. اجرای دقیق و به موقع پروژه ها نیز از دیگر اقدامات اساسی و مهم است وزیر نیرو با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه برای مصرف بهینه انرژی و آب، افزود: یک بازوی مهم در گذر از شرایط تنش و بحرانی آب، همراهی و مشارکت مردم است، که میزان اثربخشی آن ممکن است از انجام اقدامات و پروژه ها نیز بیشتر باشد.

    در همین راستا استاندار خراسان رضوی برای پیگیری و نظارت بر روند پروژه انتقال آب دریای عمان به مشهد، از این ابرپروژه بازدید و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

    مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن در حاشیه بازدید یعقوبعلی نظری از این پروژه گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در پایان سال ۱۴۰۳ و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۴ آب به زاهدان خواهد رسید.

    در این راستا افق پیش بینی شده از سوی ما برای مشهد مقدس پایان سال ۱۴۰۵ است. محمدحسن اسدی با بیان اینکه ۲۰ پیمانکار در مسیر چابهار تا مشهد مقدس در حال فعالیت هستند، افزود: جبهه‌های در حال اجرای این پروژه شامل لوله‌گذاری، ساخت آبگیر، آب شیرین کن، پمپاژ و …. بوده که هم‌اکنون تمامی پیمانکاران ما در حال فعالیت هستند. وی تصریح کرد: هدف‌گذاری اولیه ما انتقال آب به زاهدان است.

    در این راستا ۱۰ پیمانکار ما با پتانسیل ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در روز فعال هستند که ظرفیت بسیار عظیمی است. مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب از دریای عمان با توان مهندسان ایرانی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: اقدام خوبی که با حضور استاندار خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انجام شد این بود که تصمیم گرفتیم با دستور وزیر صمت یک کارخانه لوله سازی در شهر زاهدان برای این پروژه احداث کنیم تا عملیات ساخت تسریع شود.

    اسدی به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در مقیاس کل ۱۲ و نیم درصد است، با این حال سه پیمانکار در استان خراسان رضوی پروسه انشعاب آب، مسیرسازی و تونل را از قائن تا مشهد و کامه در تربت حیدریه دنبال می‌کنند.

    وی در خصوص بازدید استاندار خراسان رضوی از این پروژه عنوان کرد: در این راستا طبق زمان‌بندی مقرر تا پایان سال آبگیر را به اتمام خواهیم رساند.

    برچسب ها بحران آب

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *