×
×
جدیدترین‌‌ها

گفتگو با جوانترین گزارشگر ورزشی در فضای مجازی
خالق لحظه‌ها در آرزوی گزارشگری

  • کد نوشته: 86558
  • آذر 17, 1402
  • گزارشگری کارآسانی نیست! درواقع، اجرای یک برنامه در حالی گه شاید هزاران مخاطب در حال آنالیز کردن گفتار و کلام شما هستند این موضوع نیاز به کیفیت و مهارت بسیار زیادی دارد که این مهارت حاصل سال‎ها تجربه است در همین راستا پای صحبت جوانی نشستیم که در عرصه گزارشگری رشته‌های ورزشی در دنیای فضای مجازی پله‌های ترقی را خیلی زود طی کرد. لطفا خودتان را معرفی کنید؟ محمد عرفان طلوعی هستم 17 ساله و دانش آمور هنرستان عمید در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کنم
    خالق لحظه‌ها در آرزوی گزارشگری

    نخست نیوز: مجید خروشی _ از سن 4سالگی با تماشای رشته‌های ورزشی در تلویزیون و مستندها علاقه به کار گزارش گری ورزشی را پیدا کردم و از همان زمان لحظه‌به‌لحظه دیدارهای ورزشی را دنبال کردم و هم‌اکنون با ورود به دنیای فضای مجازی در پیج اینستا برنامه‌های ورزشی را گزارش می‌کنم.

    مشوق شما پدرم نقش زیادی داشت اما مدیران مدارس و دوستانم بسیار تشویقم کردم تا در این عرصه ورود کنم و خوشبختانه با حمایت‌های آنان توانستم موفقیت‌های زیادی را کسب کنم .

    و هم‌اکنون بیش از 4 هزار نفر فالور پیج من را دنبال می‌کنند. گزارش‌هایی تاثیر گزار در کانال فرش آرا مسابقات لیگ فوتسال بازی‌های این تیم را گزارش کردم،مسابقات والیبال ایران و لهستان،هندبال ایران – اسپانیا و همچنین کشتی یزدانی و تیلور را هم در پیج شخصی خودم گزارش کردم رمز موفقیت شما در این عرصه علاقه و مطالعه و همچنین راهنمایی‌های پدر و حمایت مدیران مدرسه رمز موفقیت من بوده است و امیدوارم این روند حمایتی تداون داشته باشد تا بتوانم به جایگاه واقعی خود در عرصه گزارش گری دست پیدا کنم .

    مقام‌های کسب‌شده تاکنون در مسابقات گزارشگری آموزش‌وپرورش ناحیه 5 مشهد در میان 125 نفر شرکت‌کننده به مقام اول دست‌یافتم و دیگر در این زمینه رقابتی برگزار نشده است دوست دارم این رقابت‌ها توسط سازمان‌ها و مراکز مرتبط برگزار شود تا شانس خودم را در این عرصه آزمایش کنم .

    آرزو شما آرزو دارم تا آنجا پیش بروم که فینال مسابقات جهانی و همچنین فینال مسابقات فوتبال آسیا که یک پای آن ایران باشد را گزارش کنم. در این عرصه به مشکلی هم برخورد کردید؟ بله مدتی به دلیل عدم رعایت قانون کپی‌رایت پیج اینستا من بسته شد و مدتی با رنج و مشکلات فراوانی روبرو شدم تا اینکه موفق شدم یک پیج دیگر را راه‌اندازی کنم. بهترین گزارشگر به نظر شما بهترین گزارشگر حال حاضر ورزشی ایران به‌طورقطع عادل فردوسی پور است و تمومی هم ندارد البته آقای خیابانی هم خوب است چون در ایجاد هیجان بازی و استرس به مخاطب بسیار ماهرانه عمل می‌کند. معتقدم دنیای گزارشگری یک دنیای مفرح،شاداب و آگاهانه است و اگر نتوانید در این عرصه اطاعات جامع و تسلط به زبان انگلیسی داشته باشید در این عرصه موفق نخواهید بود .

    و یکی از دلایل موفقیت من در این عرصه توانایی و تسلط به زیان انگلیسی است که از طریق گوگل سرچ اطلاعات جامع ورزشکاران و تیم‌های لیگهای خارج کشور ا دریافت و در حین بازی این تیم ها برای جذابیت بازی در هنگام توقف بازی برای بیننده بیان می‌کنم و این موضوع به من کمک خواهد کرد که مخاطب را همچنان برای انجام دیدار در انتظار قرار دهم شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره خاطر شیرین من در گزارشگری مربوط به بازی والیبال ایران و لهستان است که امتیاز آخر را ایران کسب کرد و این تیم را با شایستگی شکست داد و تلخ‌ترین خاطره هم فینال کشتی یزدانی و تیلور است که متاسفانه با باخت یزدانی پایان یافت. به نظر شما یک گزارشگر خوب دارای گه ویژگی‌هایی است؟ به نظر من برای این‌که بتوانیم در عرصه گزارش گری موفق باشیم باید به چند نکته توجه کند.تلاش،پی گیر بودن،تسلط به فن بیان ،مخاطب شناسی،مهارت نویسندگی،توانایی تندخوانی، تسلط به زبان انگلیسی برای دست‌یابی به اطلاعات شخصی بازیکنان خارجی از مواردی است که یک گزارشگر موفق باید به آن توجه کند. چه توصیه‌ای به جوانانی دارید که می‌خواهند وارد این عرصه شوند. من به‌عنوان جوانترین گزارشگر ورزشی در فضای مجازی به جوانانی که علاقه دارند وارد این عرصه شوند توصیه می‌کنم اصول و قواعد گزارشگری را فرابگیرند. و آن‌ها را تبدیل به مهارت کنند. یکی از راه‌های آن شرکت در کلاس‌های آموزشی و مطالعه کتاب‌ها در این زمینه است بنابراین علاقه صرفا کافی نیست بلکه ممارست و تمرین و مطالعه و طی کردن دوره‌های آموزشی لازمه کار گزارش گری است وباید دایره لغات و اطلاعات عمومی خود را افزایش داد تا در یک فرصت مناسب از این توانایی به نفع خود بهره ببریم درواقع یک گزارشگر خالق لحظه‌هاست .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *