×
×
جدیدترین‌‌ها

نفرات برتر «جام بلند همتان» معرفی شدند

  • کد نوشته: 86536
  • آذر 17, 1402
  • جشنواره فرهنگی –ورزشی بازی های بومی محلی«جام بلند همتان» افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه CBR در سالن مرحوم حمیدی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید
    نفرات برتر «جام بلند همتان» معرفی شدند

    نخست نیوز :مجید خروشی _حمید رضا علیزاده معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این همایش گفت: مسابقات ورزشی معلولان در 3مرحله روستا،شهرستان و استان ازنیمه اول مهرماه آغاز و هم زمان باگرامی داشت 12 آذرماه روز جهانی معلولان مرحله پایانی در سالن حمیدی مشهد با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

    وی افزود: بر اساس توافق سازمان بهزیستی با فدراسیون بازهای بومی و محلی برای انجام رقابت های ورزشی در میان جامعه معلولان استان و کشور، خراسان رضوی به عنوان یکی از مجریان این طرح در 7شهرستان مشهد،نیشابور،کاشمر،تربت حیدریه ،بجستان ،گنابادو تربت جام در مناطق روستایی رقابت های ورزشی برگزار و نفرات برتر جهت حضور در مسابقات شهرستانی انتخاب و مرحله پایانی این رقابت ها در سطح استان برگزار و نفرات برتر هر رشته جهت اعزام به مسابقات کشوری معرفی می شوند.

    معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: مسابقات نهایی رقابت ها در 2بخش بانوان و آقایان در 6رشته ورزشی انفرادی با حضور82 ورزشکاربرگزار و12نفر برتردر بخش آقایان و بانوان (6نفر از آقایان و 6نفر از یانوان) هر رشته به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

    این ورزشکاران در رشته های دوز، چوبکشی،لی لی،یک قل و دو قول، ،دال پلان،هفت سنگ به رقابت پرداختند. وی به نفرات برتر هررشته اشاره و گفت: در بخش آقایان هفت سنگ محمود آشفته،سجادخاکسار و حمید یوسفی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.دررشته لی لی رضا جعفریان نیک،حمید حسینی و امیر حسینی محمدی به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند.در رشته دال پلان عباس ناصری،ابوالفضل ملکوتی،منصور فخریان به ترتیب اول تا سوم شدند. دررشته چوبکشی اسماعیل شکری،علی جاه طلب و علیرضا رضایی به ترتیب اول تا سوم شدند.در رشته یک قل دو قل حسین عباسپور،محمد حسن معصومی، مجتبی تاجیکی اول تا سوم شدند.در رشته دوز نیز محسن مصطوفیان اول شد .

    محدی سحری و عباسعلی قبادی به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

    در بخش بانوان رشته ورزشی «دوز»هاجرمحمدی اول شد.فضه صلواتی و معصومه رمضانپور به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به دست اوردند.در یک قل و دوقل ملیحه فرهادی،صفیه علی اکبر خانی و آرزو صحرایی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.در چوب کشی زهرا مرادیان،لیلا حصاری و آسیه صوفیان اول تا سوم شدند.هفت سنگ فاطمه خداوردی به مقام اول دست یافت.محدثه علیزاده وصغرا شاکری به ترتیب دوم و سوم شدند.

    در رشته لی لی نرگس خالقدادی ،ام البنین مرادیان و ریحانه پور بوری آباد به ترتیب اول تا سوم شدند.

    در دال پلان زهرا مجرد اول شد.مرضیه عباسی و شاهد دست به ترتیب دوم و سوم شدند. وی هدف از برگزاری این رقابت ها را ،توانمندی سازی ، افزایش روحیه سلامت محوری،حضورموفق در جامعه ،فراگیرسازی توانبخشی وایجاد شور و نشاط در میان این جامعه دانست و گفت: تلاش می کنیم با ورزش این قشر از جامعه رابر ای حضوری موفق در میان آحاد جامعه توانمند کنیم واین اگاهی را ایجاد کنیم که معلولیت محددودیت پیشرفت ایجاد نمی کند.

    علیزاده تصریح کرد: تلاش کردیم برای برگزاری کیفیت مسابقات بوی محلی توسط رابطان بهزیستی در مناطق روستایی فیلم های آموزشی برای ورزشکاران در روستا ارسال و پس از برگزاری این دوره های آموزشی رقابت ها را پی گیری کردیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *