×
×
جدیدترین‌‌ها

دمنوش و چای برای ورزشکاران

  • کد نوشته: 86530
  • آذر 17, 1402
  • حدود یک ساعت قبل از ورزش، نوشیدن مقداری چای سیاه استقامت را افزایش می‌دهد و مقاومت بدن را بالا می برد که می تواند به شما کمک کند مدت زمان بیشتری ورزش کنید و کمی بیشتر به خود در باشگاه فشار بیاورید. اگرچه چای نیز مانند قهوه حاوی کافیین است، اما بسته به چایی که انتخاب می کنید، محتوای آن تا حدودی متفاوت است
    دمنوش و چای برای ورزشکاران

    نخست نیوز: سید بهنام حسینی زهرایی کارشناس ارشد تربیت بدنی و ورزش _لیفت چای از سه مولکول اضافی تیوفیلین، تیوبرومین و ال-تیانین حاصل می شود. این مولکول‌ها تنفس را آسان می‌کنند، جریان خون را تحریک می‌کنند و اثرات تحریک‌آمیز کافیین را خنثی می‌کنند.

    تحقیقات نشان می دهد که تمرینات طولانی مدت و با شدت بالا، گونه های اکسیژن فعال (ROS) را در بدن تولید می کند.

    این به نوبه خود می تواند باعث استرس اکسیداتیو شود و به چربی ها، پروتیین ها و اسیدهای نوکلییک و در نهایت به سلول های عضلانی آسیب برساند. سیستم دفاعی اکسیدانی طبیعی بدن انسان به اندازه کافی قوی نیست تا از این نوع استرس جلوگیری کند.

    چای سبز یکی از مفیدترین انواع چای در بازار است.

    این نوع چای برای قرن ها توسط مردم در سراسر جهان به دلیل فواید بی شمارش مورد استفاده قرار گرفته است. این چای برای اولین بار توسط مردان طب سنتی هندی و چینی برای کنترل علایم خاصی مانند خونریزی، بهبود زخم ها، بهبود سلامت قلب، کمک به هضم بدن، بهبود سلامت روان و تنظیم دمای بدن استفاده شد.

    تحقیقات انجام شده توسط انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان داد که مصرف چای ماسالا به کاهش سطح استرس اکسیداتیو کمک می کند. چای ماسالا همچنین به به تاخیر انداختن شروع درد عضلانی بعد از تمرین کمک می کند.

    با انجام این کار، به بهبود سریعتر عضلات کمک می کند.

    چای قرمز به چای رویبوس نیز گفته می شود. منشا آن از آفریقای جنوبی است، جایی که چندین سال است که محبوب بوده است، و با طعم کمی شیرین و دودی مشخص می شود. چای حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با التهاب کمک می کند. آنتی اکسیدان ها همچنین به تقویت گردش خون کمک می کنند.

    چای جینسینگ نیز برای ورزشکاران مفید است زیرا به بازیابی و افزایش تندرستی کمک می کند. از دو عنصر مهم که جین سنوزیدها و جینتونین هستند تشکیل شده است. این عناصر با هم کار می کنند تا فواید چای را برای سلامتی فراهم کنند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *