×
×
جدیدترین‌‌ها

خانه «راز آرامش» مامنی برای ناشنوایان در مشهد

  • کد نوشته: 86509
  • آذر 16, 1402
  • فرصت سوزی نکردیم و با راه اندازی کانون «راز آرامش» در مشهد با هدف اطلاع یابی؛اموزش های تخصصی ویژه ناشنوایان و شیوه های جدید ارتباطات و مشاوره فرهنگی ،ازدواج واشتغال در راستای حمایت از جامعه ناشنوایان استان علیرغم نامهربانی هایی که از سوی برخی ناآگاهان صورت گرفت مامنی برای این قشر ساختیم
    خانه «راز آرامش» مامنی برای ناشنوایان در مشهد

    نخست نیوز: ریحانه برومند_ دکتر منصوره کامل هدایت مربی و مدرس این کانون علیرغم بی مهری ها با برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان در راستای زندگی بهتر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در مبان این قشر از جامعه در جهت دستیابی اهداف آموزشی گام ها مثبتی برداشته است.

    وی می گوید: در ابتدا جمع قلیلی از جامعه هدف را میزانی کردیم اما امروز خوشحالیم که جامعه گروه را گسترده تر و با حضور جمع کثیری از بانوان ناشنوا در جهت حضور مستمر در کانون های خانوادگی و برگزاری محیط های مفرح و شاداب همراه با آموزش در جهت ارتقای دانش علمی و شیوه های نوین زندگی در میان این جامعه قدم های مثبتی برداشته ایم و امیدواریم با حمایت مسوولان مرتبط این روند تاثیر گذاری را ادامه دهیم.

    وی می گوید: کانون ناشنوایان خانه دوم ناشنوایان میباشدومعتقدم ناشنوایان ارامشهایی در خانه اول ندارند بخاطر ناشنوا بودنشان و عدم ارتباط گیری شان با اعضای خانواده و اجتماع مجبورند برای شکوفا شدن و اضافه شدن به معلوماتشان و راهنما شدن در مسیرهای انتخابیشان و موارددیگر به طرف خانه دومی بروند که زبان شان را می‌فهمند و هم دردشان را می‌فهمند خانه دوم ناشنوایان باید از مدیری بهره گیردکه فردی دلسوز و جانفداو دارای اطلاعات مفید و لازم باشد که اگرفرد در جایی به مخاطره افتاد بیاریشان بشتابد .

    دکتر هدایت تصریح کرد: متاسفانه در چندماه اخیر شاهد از دست رفتن چند قهرمان تیم ملی مان شدیم که هنوز تا هنوز زندان هستند که نقشه های دشمن بر سر این دو براحتی اجرا شد و با تشویق به طمع ورزی زندگی تمام ناشنوایان ایران را به خطر انداختندو در حالی که کانون ناشنوایان می‌توانست با آسیب شناسی این جامعه مظلوم آگاهی بخشی و قانون شناسی جلوگیراین خطرات باشد. لذا در حال حاضر جامعه ضربه دیده شدید ناشنوایان در امور اقتصادیشان بازهم نیاز به کارگاه های آموزشی جهت تداوم زندگی این عزیزان میباشد که کانون نیاز به افراد تحصیلکرده و تخصص دانشگاهی دارد.

    و در حال حاضربرای برخی از ناشنوایان پرونده کیفری در دادگاه های کیفری درجریان در آمده که جهت جلوگیری از تضییع حق این عزیزان با ثبت حقوقی در دادگاه های حقوقی که تاریخ تقدیم دادخواست مهم است وبه بخاطر عدم اطلاعات حقوقی برخی از مدیران کانون این مهم در کانون انجام نگردیده است . حال واجب میگردد جهت پیشگیری از اتفاقات احتمالی در آینده و کمتر ضربه خوردن این قشر مظلوم زبان بسته نسبت به تمهیدات ضروری اقدام تا تدابیر بهتر و روشنفکرانه تر اندیشیده شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *