×
×
جدیدترین‌‌ها

به بادی بند است

  • کد نوشته: 86483
  • آذر 16, 1402
  • طی روزهای گذشته انتشار یک کلیپ چنددقیقه‌ای از یک خواننده خارج نشین با واکنش‌های زیادی از سوی مراجع و مسوولان فرهنگی مواجع شده است
    به بادی بند است

    نخست نیوز: سعید کوشافر _ساسی مانکن ،یا به عبارتی ساسان یافته ،چند سالی است که از کشور خارج‌شده و طی دو سه سال اخیر هر بار با انتشار یک کلیپ بر نسل جوان تاثیر گزار بوده ،البته تاثیری از جنس آنچه که این روزها آن را منفی می‌خوانند .

    این خواننده ،که البته از همان آغاز کار جامعه هدفش را نسل نوجوان و جوان قرار داده بود اکنون کودکان را هم به این فهرست اضافه کرده ،هرچند که خودش معتقد است در ابتدای کلیپ‌ها هشدار سن تماشا صادر می‌کند ،اما همگان می‌دانند که این هشدار خبر ایجاد ولع برای تماشای بیشتر کارکردی ندارد این‌که این خواننده سوراخ دعا را خوب شناخته و با بهرگیری از آیتم‌های شناخته‌شده فرهنگی داخل کشور در جهت اهداف غیرفرهنگی خودکار می‌کند ،یک‌سوی ماجرا است.

    و اما سوی دیگر ماجرا ،کارکرد و عملکرد نهادهای فرهنگی و به ظهر هر فرهنگی برای تهیه خوراک نسل جوان و نوجوان و در ماجرای اخیر کودکان است .

    واقعیت این است که چندین و چند سازمان و نهاد در حوزه فرهنگ‌سازی برای نسل آینده کار می‌کنند، از حوزه علمیه بگیر تا کانون پرورش فکری، سازمان تبلیغات و…از همه مهم‌تر آموزش‌وپرورش وصدا و سیما که تقریبا تمام گروه‌های سنی را تحت پوشش قرار می‌دهد ،در این مسیر بودجه‌های زیادی هم صرف می‌شود که ارقام آن سر به آسمان می‌زند، چند صد هزار معلم پرورشی و تعلیمات دینی و مربی آموزش‌وپرورشی هم از این رهگذر ارتزاق می‌کند و مدعی‌اند که هرساله هزاران برگ کاغذ ،هزاران ساعت برنامه و میلیون‌ها بازدید مجازی را تولید و تحویل می‌دهند .

    اما همه این همهمه را فقط و فقط یک کلیپ چنددقیقه‌ای بر باد می‌دهد، چرا؟

    درواقع چرا این روزها ورد زبان هر کودک و نوجوانی ترانه ( برادران لیلا ) ساسی مانکن شده ،یک خواننده با یک اکیپ چندنفری و حمایت مالی نهایتا چند صد هزار دلاری .

    کاش این بار مغتنم بشماریم ،کاش این بار جلسه که می‌گزاریم با ناسزا و لعنت نسار ساسی و هم‌دستانش ماجرا را ختم نکنیم ، کاش این بار جدی و واقعی بررسی کنیم چطور خانه‌ای فرهنگی ساخته‌ایم که به بادی بناست و با نسیمی فرومی‌ریزد.

    کاش دلمان برای پول‌هایی که در این مسیر صرف می‌شود بسوزد و فقط یکبار بررسی کنیم مشکل کار کجاست که در ذهن ویران نسل نوجوان و جوان نمی شیند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *