×
×
جدیدترین‌‌ها

سه گام اساسی دولت برای افزایش تخت‌های بیمارستانی البرز

  • کد نوشته: 86402
  • آذر 15, 1402
  • دولت سیزدهم با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، ساخت و تکمیل طرح‌های بیمارستانی را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به استان البرز بیمارستان فردیس و ساختمان دانشکده علوم پزشکی استان افتتاح می‌شوند
    سه گام اساسی دولت برای افزایش تخت‌های بیمارستانی البرز

    نخست نیوز: آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به زودی برای دومین دور سفرهای استانی خود به استان البرز سفر می‌کند، بهره برداری از طرح‌های نظام سلامت از جمله برنامه‌های این سفر است که می‌توان به بهره برداری رسمی از ساختمان دانشکده علوم پزشکی استان البرز و نیز افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهرستان فردیس اشاره کرد.

    آنطور که استاندار البرز اعلام کرده، دوست سیزدهم متعهد است بیش از یکهزار تخت در این استان به بهره برداری برساند که اکنون بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس در آستانه افتتاح بوده و قرار است بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سیدالشهدا طی ماههای آینده و بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی کمالشهر نیز تا پایان دولت سیزدهم به مدار خدمت رسانی به مردم وارد شوند.

    استان البرز دارای ۱۷ بیمارستان دولتی ، خصوصی و تامین اجتماعی با سه هزار و ۶۴ تخت فعال است که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین تر است که باید به شاخص ۱.۷ درصد افزایش یابد.

    بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، با افتتاح بیمارستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در فردیس و پروژه های دیگر درمانی بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم تاکنون در این استان احداث شده است.

    سه گام اساسی دولت برای افزایش تخت‌های بیمارستانی البرز

    بهره برداری از بیمارستان شهید سلیمانی فردیس پس از ۱۲ سال

    البته طرح‌های بیمارستانی وزارت بهداشت دولت سیزدهم در استان البرز به این پروژه ها محدود نمی شود؛ این دولت توانست بیمارستان شهید سلیمانی فردیس را نیز با تزریق اعتبارات مناسب پس از ۱۲ سال به مرحله بهره برداری برساند.

    کلنگ این بیمارستان در سال ۱۳۹۲ به عنوان نخستین بیمارستان دولتی فردیس در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع به زمین زده شد اما تا سال ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم روی کار آمد حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

    ساخت و تکمیل این پروژه در همان روزهای آغارین دولت سیزدهم شروع شد اما سفر فروردین ۱۴۰۱ آیت الله رییسی به استان البرز نقطه عطفی برای جهش در تکمیل بیمارستان فردیس بود زیرا ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت، تکمیل و تجهیز آن اختصاص یافت.

    این بیمارستان ۲۴ هزار مترمربع زیربنا دارد؛ در سه بلوک و پنج طبقه طراحی و برای ساخت آن ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن به هزار میلیارد تومان می رسد و دارای بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی است.

    ۶۷ درصد اعتبارات ساخت این بیمارستان در طول ۲۰ ماه گذشته توسط دولت سیزدهم تامین شده و در واقع موتور محرک تکمیل این پروژه به نام این دولت به ثبت رسیده است ضمن آنکه ۵۰ درصد عملیات ساخت تنها بیمارستان دولتی فردیس در یک سال اخیر محقق شده است.

    بیمارستان ۲۶۰ تختخوبی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس از ابتدای سال جاری فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد و در این مدت چند عمل جراحی نادر از جمله جراحی طحال سه کیلوگرمی یک بیمار با موفقیت انجام شد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *