×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران:
کتاب قصه‌ی مهتاب با روایت بانوی مبارز، به چاپ رسید

  • کد نوشته: 86335
  • آذر 13, 1402
  • فاطمه اردشیری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران، ، از دیدار جمعی از کارکنان حوزه علمیه خواهران مازندران با سیده خدیجه مستعدی، بانوی مبارز انقلاب و همچنین مادر شهید فرید صمدایی خبر داد
    کتاب قصه‌ی مهتاب با روایت بانوی مبارز، به چاپ رسید

    نخست نیوز:  معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت:وی اظهار کرد: از آنجائی‌که زنان نیمی از جامعه ما هستند، اما تأثیرگذاری آنان تمام جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه، علاوه بر تربیت فرزندان و روحیه بخشی به همسران برای حضور در میدان جنگ، خود نیز حضوری پررنگ و فعال داشتند.

    وی ادامه داد: ایشان در زمان مبارزه با رژیم طاغوت، توسط همسرشان با انقلابیون آشنا شدند و بعد از مدتی، شروع به مبارزه علنی کردند، بارها توسط ساواک و سایر نیروهای امنیتی شاه، دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفتند.

    اردشیری خاطرنشان کرد: معروف‌ترین شکنجه‌گر ساواک بنام پری بلنده او را به سختی شکنجه داد و فرزندان دوقلوی او را داخل شکمش کشت، او در دفاع از انقلاب از پای ننشست و تا پیروزی نهایی به مبارزات خود ادامه داد. وی تاکید کرد: فرزند اول او، فرید صمدایی، در جنگ تحمیلی در سال 59 به شهادت رسید، او به همراه همسرش، در چندین دوره برای کمک به رزمندگان عازم جبهه‌ها شدند و دو فرزند دیگر آن‌ها، بارها در جنگ مجروح شدند و تا پای شهادت پیش رفتند.

    وی افزود: در اواخر جنگ او و همسرش خانه‌شان را فروختند و صرف کمک به جبهه‌ها کردند و او اینک در سن ۸۰ سالگی در خانه‌ای استیجاری در شهرستان ساری زندگی می‌کند. معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: کتاب قصه‌ی مهتاب، با روایت این بانوی مبارز، توسط نشر هاجر به چاپ رسید و به زودی با حضور نماینده ولی فقیه، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و مسئولین نهادها و ارگان‌های استانی رونمایی خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *