×
×
جدیدترین‌‌ها

چهره سرخس به شهرستان فعال اقتصادی تبدیل می‌شود

  • کد نوشته: 86304
  • آذر 12, 1402
  • حسن نوری‌زاده فرماندار سرخس در همایش طرح ملی شهریاران در شهرستان سرخس گفت: در این دولت طرحی مطرح شده است تا ظرفیت‌های مردمی که مغفول مانده است یا ظرفیت‌های استفاده شده‌ای که دیده نشده است، معرفی شوند
    چهره سرخس به شهرستان فعال اقتصادی تبدیل می‌شود

     نخست نیوز: محمد علی تمدن _وی افزود: در طرح شهریاران، مسائل و راهکارها بین مردم، حلقه‌های میانی و دولت تجمیع می‌شود و با کمک هم مسائل را حل می‌کنیم.

    وی بیان کرد: موفقیت‌های فرهنگی، حل مشکل احداث بلوار روستای سنگر و گنبدلی، حل مسائل حوزه آبرسانی روستایی و آسفالت جاده‌های روستایی نمونه‌هایی از اقداماتی است که با مشارکت سه ضلع مردم، حلقه‌های میانی و دولت انجام شده است.

    ظرفیت های مردمی در طرح شهریاران دیده و حضور مردم برجسته می‌شود و سرخس می‌تواند در سطح کشور به عنوان الگوی برتر معرفی شود.

    وی افزود: در حوزه مقابله با ریزگردها اگر ظرفیت‌های مردمی و بسیج پای کار نباشد، دولت به تنهایی موفق نخواهد شد و امروز آستان قدس رضوی در کنار دولت از کشت دیم در اراضی که ما درگیر ریزگرد هستیم جلوگیری می‌کند و این نشان می‌دهد که می‌شود به کمک هم کار کرد.

    وی در ادامه گفت: شرکت پتروپارس سرخس که در منطقه آزاد فعالیت می‌کند افتخارش این است که ۱۶۷ فرزند سرخس که افراد توانمند و سالمی هستند صد در صد شرکت را خودشان می‌سازند و اولین کود فسفات جمهوری اسلامی ایران در کل کشور را تولید می‌کنند و اکنون بخشی از آن انجام شده است و تا سفر رئیس جمهور بیش از ۷۰۰ نفر از نیروهای شهرستان را جذب می‌کند و این اقدامات در بستر مشارکت مردم انجام می‌شود.

    وی بیان کرد: کارگاه‌ قالی‌بافی در روستای کندکلی و کارگاه خیاطی در روستای شیرتپه اقدامات مهمی هستند که با مشارکت مردم انجام شده است. برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزشی در سرخس توسط جوانان سرخس و مردم و جامعه نخبگانی در بهترین وضعیت و شکل انجام می‌شود.

    با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در همه عرصه‌ها می‌توان کارهای خوبی انجام داد و سطح بالای همدلی و همکاری مردم و دولت در سرخس، مسئولان استانی و ملی را برای خدمت‌رسانی به سرخس بیشتر مجاب خواهد کرد. ظرفیت‌های همکاری و همیاری و حضور معتمدان و نخبگان در سرخس به گونه‌ای است که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های کشوری مشکلات سرخس را حل کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه اگر کارها را پیگیری کنیم نتیجه می‌گیریم به موضوع شهر شدن بزنگان اشاره کرد و گفت: حدود ۷ نقطه در جاهای دیگر برای شهر شدن مطرح بودند اما چرا فقط بزنگان شهر شد؛ چون معتمدان و شوراهای بزنگان و کلاته عوض یک الگوی همفکری با یکدیگر امضا کردند و این نقطه شروع بود و پیگیری‌هایی که در داخل این دولت انجام شد منجر به شهر شدن بزنگان شد ضمن اینکه سرخس این قابلیت را دارد تا دو روستا دیگر خود را به شهر تبدیل کند و به دنبال این هستیم که این موضوعات انجام شود. فرماندار سرخس در ادامه به سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به روسیه اشاره و اظهار کرد: با همت و پشتکار استاندار خراسان رضوی که در سفر به روسیه انجام شد، چهره شهرستان سرخس یک چهره فعال اقتصادی خواهد شد و آینده سرخس درخشان‌تر از هر نقطه استان خواهد بود. همه دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلف به پاسخگویی به مردم هستند و باید به گونه‌ای کار شود که حداکثر رضایتمندی مردم را داشته باشیم.

    برچسب ها اقتصادی دولت سرخس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *