×
×
جدیدترین‌‌ها

سخنرانان همایش طرح ملی شهریاران در شهرستان سرخس چه بود؟

  • کد نوشته: 86300
  • آذر 12, 1402
  • همایش طرح ملی شهریاران امروز در سرخس برگزار شد که در این همایش سخنرانان به بیان نکات و الگوهای مردمی اشاره کردند
    سخنرانان همایش طرح ملی شهریاران در شهرستان سرخس چه بود؟

    نخست نیوز: محمد علی تمدن_ ، همایش طرح ملی شهریاران امروز در سرخس برگزار شد که در این همایش سخنرانان به بیان نکات و الگوهای مردمی اشاره کردند. در ادامه بخشی از این نکات آمده است.

    حجت‌الاسلام محمدحسین صبوریانی، مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس: هدف ما در آستان قدس رضوی این است که به کاری که خود مردم می‌خواهند انجام بدهند کمک کنیم ساخت خانه‌های معسرین و جشن‌های دهه کرامت با کمک مردم و مشارکت های مردمی انجام شد. غلام شهرکی، رئیس شورای شهر سرخس: بزرگترین الگوی مشارکتی مردم را بعد از انقلاب در دفاع مقدس شاهد بودیم. تشکیل قرارگاه مردمی شهرستان با حضور گروه‌های مردمی و خیریه‌ها انجام شد و  خیرین سلامت، مدرسه‌ساز، خیرین مذهبی و گروه‌های جهادی کمک‌های شایانی به خصوص در دوره کرونا انجام دادند.

    کمک‌های زیادی توسط مردم به بیمارستان لقمان انجام شد و سی تی اسکن آن به بهره‌برداری رسید و به ساخت بال چپ بیمارستان کمک شد و با مشارکت مردم انجام شد. در شورای شهر خانه فکر را تشکیل می‌دهیم و از تفکر همه برای اداره امور شهر استفاده می‌کنیم. از شورای محلات برای حل مشکلات مردم و طرح و پیشنهاد توسط مردم استفاده می‌شود. قاسم کرمانی، رئیس شورای اسلامی بزنگان: ساخت اورژانس بزنگان با زمین واگذاری انجام شد و مردم در کنار این طرح ایستادند و  ۵۰ درصد خیرین پای کار آمدند و ۵۰ درصد هم آستان قدس رضوی مشارکت کرد و این کار انجام شد. با مشارکت مردم ۳۸۰۰ متر زمین واگذاری در حوزه بهداشت بزنگان داریم در زمینه آموزش و پرورش بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع زمین تحت عنوان ۱۰ واحد آموزشی واگذار شده است که هزار متر مربع و در حدود ۳۰ کلاس توسط مردم ساخته شده است. گاهی اوقات یک نفر نمی‌تواند یک کار را انجام دهد اما دست بسیار می‌تواند کاری را انجام دهد.

    یونس نیک‌پرست، مسئول مرکز رشد و نوآوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس: در حوزه توسعه فرهنگ کارآفرینی، توانمندسازی مردم، خلق شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت هستیم.

    اقدامات بسیار خوبی در حوزه کارآفرینی در سطح شهرستان انجام شده است. مرکز رشد مرکزی است که آینده صنعتی سرخس را تامین می‌کند. حجت‌الاسلام داود حمیدی، مسئول کانون قرآن و عترت شهرستان سرخس: اگر بخواهیم شهر پرقدرت و در مسیر امامت و ولایت داشته باشیم اقدامات مردمی شهر را باید بیشتر کنیم.

    ما می‌خواهیم که سرخس را با طرح شهریاران به کشور معرفی کنیم و همه لازم است در طرح شهریاران شرکت کنند. شهریاران آمده که نقاط قوت را بیان کند و کارگاه‌های قالیبافی از جمله همین نقاط قوتی است که با مشارکت مردم راه افتاده است.

    مسعود ربیعی، عضو شورای شهر مزداوند: یکی از شهریاران، شوراهای شهرها و روستاها هستند و حلقه میانی بین مردم و دولت هستند. شناخت مسائل مهم هر منطقه و محله توسط شوراها انجام و طرح و ایده داده شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *