×
×
جدیدترین‌‌ها

ضریب نفوذ مناسب بیمه در خراسان رضوی

  • کد نوشته: 86016
  • آذر 9, 1402
  • رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در آستانه هفته بیمه، صنعت بیمه را دارای نقشی اساسی در اقتصاد کشور دانست و گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود 1.9 درصد و در استان خراسان رضوی 2.15 درصد است
    ضریب نفوذ مناسب بیمه در خراسان رضوی

    نخست نیوز: مجید خروشی_مهدی شریعتی فر افزود: هر چند به نسبت آمار کشوری در شرایط بهتری قرار داریم، اما کافی نیست. مدیر شرکت بیمه دی در استان خراسان رضوی اضافه کرد: در سال 1400 سهم استان خراسان رضوی از حق بیمه تولیدی کشور، 5.54 درصد بوده است که پیش بینی می شود این رقم امسال، افزایش قابل توجهی داشته باشد. رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی با اشاره به تشکیل 6 کارگروه مهم بیمه در سطح این استان خاطرنشان کرد: این کارگروه ها شامل کارگروه های حقوقی، مناقصات، درمان، خودرو، آموزش و روابط عمومی می شود. 94 درصد واحدهای مسکونی و 80 درصد ساختمان های اداری بیمه آتش سوزی ندارند وی با اشاره به آمار ارایه شده از سوی بیمه مرکزی گفت: بیمه باید در همه شئونات زندگی مردم نفوذ پیدا کند نه زمانی که مردم با مشکل مواجه شدند به سراغ بیمه بیایند. به طور مثال در سطح کشور 94 درصد واحدهای مسکونی و 80 درصد ساختمان های اداری بیمه آتش سوزی ندارند.

    مدیر شرکت بیمه دی در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین چالش های مرتبط با صنعت بیمه، در موضوع خودروها و تصادفات است. امسال دیه یک فرد مسلمان در ماه غیرحرام 900 میلیون تومان و در ماه های حرام یک میلیارد و 200 میلیون تومان تعیین شده است.

    در این زمینه وظیفه سنگینی برای پرداخت حق مردم بر دوش بیمه هاست. وی افزود: طبق آمارهای پلیس راهور در خراسان رضوی، طی یک روز شاهد 500 تصادف بوده ایم. در این میان صنعت بیمه باید به ماجرا ورود کند تا مردم در دادگاه ها برای احقاق حقوق خود سرگردان نباشند. 25 درصد مردم تحت پوشش بیمه تکمیلی شریعتی فر در ادامه این نشست خبری اشاره ای به آمار بیمه گران درمان تکمیلی نیز داشت و بیان کرد: در کل کشور 25 درصد مردم تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار دارند که اغلب آنان هم همان 20 میلیون کارمند دولت هستند.

    وی افزود: برای بیمه درمان تکمیلی ابتدای سال رقم مشخصی تعیین می شود. برای مثال سال گذشته با رقم 400 تا 450 هزار تومان قراردادها منعقد می شد.

     

    برچسب ها بیمه مدیر شرکت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *