×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد

  • کد نوشته: 85996
  • آذر 9, 1402
  • با توجه به ۱۲ آذر و ضمن تبریک به نزدیک شدن روز معلولین که سوم دسامبر به منظور توجه دادن اذهان عمومی جهان به نیازها و بایدها و نبایدها در رابطه با افراد دارای معلولیت به عنوان روز معلو لین مطرح کردند
    مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد

    نخست نیوز: در کشور ما نیز برای توجه بیشتر با عنوان هفته معلولین در آذر ماه هر ساله معرفی می‌شود یکی از برنامه‌هایی که برگزار خواهد شد در محل آسایشگاه شهید فیاض بخش مشهد جشنواره ملی بازی‌های بومی است که تلفیق اجتماعی و توانمندسازی از اهداف برپایی این جشنواره است.
    مسعود فیروزی درگفت وگو باخبرنگار نخست نیوز اظهارکرد: جشنواره بازی‌های بومی محلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه cBR با عنوان جام بلند همتان برای بیش از ۸۰ معلول ازشهرهای خراسان رضوی در گروه خانم‌ها و آقایان به رقابت می‌پردازند.
    وی همچنین تلفیق اجتماعی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت را از اهداف برپایی این جشنواره دانست و افزود : درواقع تلفیق اجتماعی یعنی عدم جداسازی افراد دارای معلولیت از جامعه و انجام برنامه‌هایی که مبتنی بر جامعه است می‌باشد.
    فیروزی ادامه داد: لی لی ، هفت سنگ ، یک قل دوقل ، دوست پا ، چوب کشی وهمچنین بازی‌ها و ورزش‌های دیگری که در ۶ رشته از۷شهرستان های نیشابور ،مشهد ،خلیل آباد ، مشهد ،بجستان، تربت حیدریه وبردسکن به مرحله کشوری راه می یابند.
    مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تاکیدکرد: افراد ۱۸ تا ۴۹ سال ازشرکت کنندگان این جشنواره ملی هستند واین درحالی است که نشان دادن توانمندی‌ها و قابلیت‌ها نیز از اهداف دیگر است همچنین ازساعت ۸ تا ۱۳ روز پنج شنبه برگزار می شود.

    برچسب ها بهزیستی جشنواره

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *