×
×
جدیدترین‌‌ها

احداث تصفیه خانه شماره ۷ مشهد با اختصاص اعتبار یک‌هزار میلیارد

  • کد نوشته: 85980
  • آذر 9, 1402
  • رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که امروزبرگزارشد، گفت:در مشهد مشکلاتی وجود دارد که در جهت آن باید گام برداشت یکی از آن مشکلات آلودگی هواست که در مشهد عوامل متعددی دارد تلاش ما بر این بود که قانون هوای پاک را اجرایی کنیم و نسبت به این موضوع عواملی که در قانون پیش بینی شد به آن توجه کردیم یکی از دلایل آلودگی هوای مشهد مصرف سوخت‌های مایع در کلان شهراست که باید برای آن محدودیت ایجاد کرد

    احداث تصفیه خانه شماره ۷ مشهد با اختصاص اعتبار یک‌هزار میلیارد
    نخست نیوز:سرور هادیان_ حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در نشست خبری که به مناسبت قرارگرفتن در آستانه روز مجلس ، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بودو افزود: طی بررسی‌های انجام شده ، دریافتیم که نیروگاه های ما طی سال سوخت مایع بسیاری را استفاده می‌کنند که این توزیع ناعادلانه است، برخی شهرها هیچ سوخت مایعی نداشتند اما برخی نیروگاه ها درمشهد تقریبا هشت ماه از سال را از سوخت مایع استفاده می‌کردند . این در حالی است که باید به طور عادلانه در سراسر کشور از آن استفاده شود وکار بزرگی است که بتوانیم در آلودگی هوا موثر باشیم. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آن که عوامل بسیاری در آلودگی هوا موثر است ، بیان داشت:خودروهایی با سوخت های فسیلی نیز در این خصوص موثر است و پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته است. برنامه‌های بسیاری برای کاهش آلودگی کشور داریم که به اعتقاد من باید برنامه ای را برای اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و با وزارت امور خارجه مکاتباتی انجام خواهد شد که دراین خصوص برنامه ریزی داشته باشند.
    وی در باره شرایط کشف‌رود نیز خاطر نشان ساخت: کشف رود، رودی بود که به‌ طور قابل توجه ای از منابع زیر زمینی و سفره های آبی ما را فراهم می کرد، امروز با ورود آب های آلوده در مسیر کشف رود که برخی به صورت تانکر و برخی به صورت پساب تصفیه خانه ها ست این مشکل بوجود آمده است ، این یک موضوع ویژه است و اولین اقدام ما حضور معاون امور محیط زیست کشوردر محل کشف رود بود که شخصا ورود کردند. حجت الاسلام پژمان فر تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر تیم بازرسی از تهران به مشهد سفر کردند و وضعیت فعلی کشف رود را بررسی شد اما همچنان کار را ادامه می دهیم.
    تصفیه خانه خط انتقال ما پیشرفت بیشتری نسبت به تصفیه خانه ها دارند و بیش از ۸۰ درصد پساب به تصفیه خانه ها منتقل می‌شود . وی ادامه داد: آخرین اقدام احداث تصفیه خانه شماره ۷ مشهد اینکه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احداث آن اختصاص یافته است و با توجه به اعتبارات طی دو سال آینده تکمیل و در مدار خواهد آمد و ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز این تصفیه خانه است که طبق پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ باید بتوانیم پساب های تولید شده را مدیریت کنیم.
      رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد : خط انتقال‌ها پیشرفت بیشتری نسبت به تصفیه خانه‌ها دارند و بیش از ۸۰ درصد پساب به تصفیه خانه‌ها منتقل می‌شود و آخرین اقدام احداث تصفیه خانه شماره ۷ مشهد است که هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احداث آن اختصاص یافته است و با توجه به اعتبارات طی دو سال آینده تکمیل و در مدار خواهد آمد ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز این تصفیه خانه است که کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری کرد که بتوانیم پساب‌های تولید شده را مدیریت کنیم.
    این نماینده مجلس در شورای اسلامی،مشهد را یک شهر ملی نامید و تکاید کرد: اگر برخی از مسائل را بخواهیم با امکانات و ظرفیت‌های مشهد انجام دهیم حتی در حوزه نظارتی آن نیز کارانجام نمی‌شود، تلاش کردیم که با نگاه واقع بینانه مسائل را مطرح کنیم که یکی از آن‌ها موضوع میراث فرهنگی است و در حوزه زیارت و حمایت از مراکز اقامتی از هتل‌ها می باشد که انجام شده است که آن ها به اقشار مختلف خدمات ارائه می دهند، مشهد یک ظرفیت زیارتی است و زیارت حق هر انسانی است باید شرایط برای اقامت آنان را فراهم کنیم اگر اقامتگاه پنج ستاره داریم باید اقامتگاه با قیمت‌های مناسب نیز فراهم کنیم که افراد با شرایط اقتصادی متوسط هم بتوانند از آن استفاده کنند. وی یادآور شد:دردیزدر آثار چند هزار ساله وجود داشت که با بی توجهی‌ها مورد خسارت واقع شد و طی مذاکرات با وزیر میراث فرهنگی که تیمی را برای بازدید خضور یافتند این مساله را تایید شد که آثار تمدنی در این نقطه وجود دارد و نیازمند مراقبت است و همچنین تصمیم برای جلوگیری از فعالیت معدن سنگ دیزدر اتخاذ شده است. از این رو تا انتها این هفته وزیر میراث باید اقدامات خود را عملیاتی کند. همچنین اژدر کوه به عنوان یک اثر معنوی در مشهد به ثبت رسید.
    رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث منطقه توس اظهار داشت :توس به عنوان یک ارزش بین المللی که رهبر انقلاب از او بازدید و بر حفط آن تاکید داشتند ، باید مردم ساکن آنجا از بلاتکلیفی خارج می‌شدند، بافت مسکونی توس در دهه فجر ابلاغ خواهد شد. حجت الاسلام پژمانفر در ادامه یادآور شد: احتیاج داریم که بتوانیم ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب انتقال خطوط سوخت را داشته باشیم. یکی‌از چیزی‌هایی که در کشور در حال جابجایی است، بحث سوخت می باشد که براساس بررسی انجام شده خط انتقالی از جاسک به شرق کشور منتقل می‌شود که درحال حاضر تا رفسنجان آمده است و پیگیر ادامه آن نیز هستیم طی دو هفته گذشته این خط واگذار شده است و امیدوارم که قبل از دهه فجر کلنگ زنی آن ادامه داشته باشد و این اتفاق محقق شود زیرا انتقال سوخت و صادرات آن بسیار کمک می‌کند. حجت الاسلام پژمان فر از تقویت پست فشار قوی برق در مشهد خبر داد وتاکیدکرد: فاینانس پست فشار‌های قوی در مشهد تقویت می‌شودو ما احتیاج داریم که برق مشهد با وجود افق رو به گسترده که داریم ،مورد توجه قرار گیرد که حدود چهار هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت .
    اما در مشهد به پایداری بلند مدت در حوزه برق نیاز داریم که در حال پیگیری آن هستیم. رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: موضوعات جزئی در حوزه انرژی داشتیم و گازرسانی با تاکیدات بیشتری انجام می‌شود. وزیر نفت با گازرسانی در ۱۹ روستای منطقه کلات موافقت کرد که با وجود هزینه‌های بالا گازرسانی، امید است سال ۱۴۰۳ تمامی روستا‌های کلات گاز داشته باشند.هر روستایی که امروز مصرف گاز آن از کپسول است می تواند معرفی شود که از گاز‌های کپسولی با قیمت یارانه‌ای استفاده کنند. وی در خصوص مسائل اقتصادی کشور نیز گفت : طی روز‌های گذشته در ارتباط با مسائل اقتصادی با بیش از ۲۰ انجمن تخصصی نشست داشتیم و با واحد‌های تولیدی بسیاری دیدار و گفتگو داشتیم که برخی مشکلات آنان را مرتفع کنیم. وی ادامه داد: ایجاد پلتفرم باربری‌های بزرگ مقیاس در حال پیگیری است، گاهی تا ۶۰ درصد هزینه بارنامه به دست بنگاه‌های باربری می‌رسد لذا در آینده نه چندان دور از این رانت جلوگیری خواهیم کرد به سمتی می‌بریم که با حداقل حقوق دولتی، حق بیمه و… ۸۵ درصد پول به دست راننده برسد که هزینه بار را در کشور کاهش می‌دهد. وی از راه اندازی سامانه چک در راه خبر داد و گفت: آخرین اقدام موضوع چک، راه اندازی سامانه «چک درراه» است که یک ماه از آن می گذرد و در صورت استفاده از این سامانه امکان اینکه چک برگشتی در کشور داشته باشیم وجود ندارد. یعنی گیرنده چک متوجه باشد که با توجه به میزان پول داخل حساب صادر کننده، چه میزان آن قبلا صادر شده است و از کلاهبرداری صادرکنندگان چک جلوگیری می‌شود. طبق آمار زندانیان با توجه به قوانین جدید چک به یک سی‌ام تقلیل پیدا کردند. یکی از موارد تقلب با تبانی و در دفترخانه‌ها نجام شده است الزامتی انجام شده که از تقلب جلوگیری کنیم. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص تسهیلات بانکی افزود: تسهیلات کلان به واجدین شرایط ارائه شود که برخی از این تسهیلات سر از ماشین، سکه، طلا، زمین و… در می‌آورد این خلق پولی که بانک‌ها ایجاد می‌کنند اگر نابجا باشد بحران و در صورتی که درست باشد موجب توسعه اقتصادی شود. بانک‌ها خلق پول می‌کردند، اما موجب توسعه اقتصادی نمی‌شد. بانک‌ها هر سه ماه باید گزارش تسهیلات کلان را ارائه دهند.
    حجت الاسلام پژمان فر در خصوص مسائل امنیتی مشهد عنوان کرد: مسائل امنیتی در مشهد در حال پیگیری است.
    شرایطی که در مشهد وجود دارد، هم مرز بودن با کشورهایی، چون افغانستان و شرایط ویژه‌ای که داریم باید مثل کلانشهر تهران وضعیت نیروی انتظامی را به صورت ویژه ببینیم. امکاناتی را در این خصوص ایجاد می‌کنیم و با رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح مذاکراتی داشتیم که در حال پیگیری است. وی در خصوص اتباع در مشهد اظهار کرد: تصمیماتی که درمورد مهاجران افغانستانی در ایران عجولانه بود از ابتدا که مرز باز شد و ما با حضور بی حساب و کتاب مهاجران که راهی مشهد شدند که کارت آمایش و … را نداشتند مواجه شدیم، اعتراض داشتیم، نیز به این تصمیم که مهاجری که در مشهد زندگی، کار، سرمایه‌گذاری و… داشته‌اند وما همه را بیرون کنیم از کشور مخالف بودیم، در حالی که بسیاری از آنان در ایران متولد شده‌اند و برگشت آن ها به افغانستان سبب بحران در آن ها می‌شود که منصفانه نیست. و از طرفی نه تصمیم ورود مهاجران افغانستانی‌هایی که ناامنی‌هایی را وارد کشور کردند صحیح بود و هم اقدامات برخورد با تمام مهاجران اشتباه است و باید با تصمیم گیری صحیح امنیت مشهد تامین شود.
    وی در خصوص پرونده فولاد مبارکه بیان داشت : پرونده ۹۲ هزار میلیاردی فولاد مبارکه بررسی کردیم و گزارش صحیحی ارائه نشده بود، قسمتی از آن عدد و رقم‌هایی بود که تقریبا دو سوم آن عدم نقد بود گزارش بی‌دقت بود از جهتی که منابع و مسائل را به طور دقیق گزارش نداده بودند و نباید منتشر میشد و کمیسیون اصل ۹۰ هنوز درگیر بررسی آن است. حجت الاسلام و پژمان فر از پیگیری حوزه صنعت چاپ، در تهران و مشهد خبر داد و گفت: دو نشست در خصوص کلیه چالش‌های صنعت چاپ که مساله ملی و سراسری است داشتیم و پیگیری شد.
    رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در باره مسدودسازی معادل ریالی در بانک‍‌ها برای تمدید ثبت گواهی ثبت آماری، اذعان داشت : صادرکنندگان ما با این چالش مواجه بودند که با پیگیری‌های لازم موفق به رفع این چالش شدیم.
    وی در خصوص بورس و فرابورس و اقداماتی که انجام شده است، تصریح کرد: ابنیه سهامش در حال ارائه است اما امید است این بازار تبادلی و توافقی جایگاه خود را پیدا کند و بطور قطع تلاش خود را برای مشکلات مردم و سهامداران پدیده انجام خواهم داد. پژمانفر در خصوص اقدامات حوزه بهداشت و درمان در مشهد گفت: برای اعتبارات بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی و ۱۰۰ تخت خوابی پیگیری‌های لازم انجام شده اس
    وی درباره بحران آب درمشهد ضمن ابراز نگرانی گفت: در سال گذشته با سختی عبور کردیم که باید برای بدترین حالت ممکن برنامه ریزی کنیم و همه همت ما نباید به سمت چاه‌ها و منابع زیرزمینی برود لذا باید در کوتاه مدت باید پساب‌های مناسب به جای آب کشاورزی جانشین شود.
    رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملاقات‌های مردمی ما در حال انجام استو تقریبا ۷۵ تا ۸۰ مصوبات درخواست مردم اجرایی و رفع شده است. مشکلات مربوط به آبکوه با حرکتی آرام، اما در حال انجام است. پژمانفر از بررسی تامین آب شرب برخی روستا‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته در مشهد بیشترین حجم آسفالت شدن در روستا‌ها را داشتیم، بیشترین حجم قیر را برای این موضوع توانستیم از تهران بگیریم و ۶ هزارتن قیر تهیه کردیم، اما متاسفانه مسئولان اجرایی نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند که کمتر از دوهزار تن آن را نتوانستند زیرساخت‌ها را و استفاده آماده کنند.
    شرایط اینترنت روستایی غیرقابل دفاع است، اما در حال پیگیری است و به جز توسعه فیبر نوری راه دیگری وجود ندارد.
    وی به مسائل کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و گفت : این موضوع نیز در حال پیگیری است، یکی از موضوعات سامانه دریافت پرداخت قوه قضائیه است که در برخی استان‌ها شاهد پرداخت به صورت سنتی هستیم که پیگیر این مساله نیز هستیم. همچنین ثبت نام دانش آموزان را منوط به ثبت مدارک املاک و اسکان کردیم و شش میلیون خانوار جدید داریم که اطلاعات آنان ثبت شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *