×
×
جدیدترین‌‌ها

بسیج، فرزند انقلاب، پیشران موفقیت ایران

  • کد نوشته: 85392
  • آذر 2, 1402
  • "بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد." این تعریفی است که طراحِ حکیم و رهبرِ آینده‌نگر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) درباره بسیج تبیین می‌کند
    بسیج، فرزند انقلاب، پیشران موفقیت ایران

    نخست نیوز :غلامرضا بنی اسدی_از این منظر، بسیج هم یک سازمان است و هم یک تفکر. سازمان آن بر بسترِ تفکر آن رشد می‌کند. تلاقی آن‌هم ما را با مکتبی مواجه می‌کند که نمی‌شود و نمی‌توانیم را از قاموس فرهنگنامه گفتاری و رفتاری ما حذف می‌کند. توانستن و شدن در هر شرایطی منهج رفتاری بسیج و منطق زنان و مردانی است که با این تفکر بزرگ‌شده‌اند. اینان هرکدامشان، هر جا که باشند مایه برکت و جانمایه فضیلت‌اند. با کمترین هزینه بیشترین آورده را برای کشور و ملت به ارمغان می‌آورند. برای دشمن اما بیشترین هزینه را ایجاد می‌کنند. درنگاهِ آنان ” وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللهُ یَعْلَمُهُمْ؛ براى مقابله با آن‌ها [= دشمنان]، هر چه در توان دارید از نیرو و از اسب‌های ورزیده آماده‌سازید، تا به‌وسیله آن، دشمن خدا و دشمن (شناخته‌شده) خویش را بترسانید! و دشمنان دیگرى غیر از این‌ها، که شما آن‌ها را (به علت نفاقشان) نمی‌شناسید و خدا آن‌ها را می‌شناسد.” معنا می‌شود و “اشدآء علی الکفار” را تجسم می‌شود. مردم اما ترجمانِ “رحماء بینهم” را ترجمه می‌کنند. به همین خاطر است که این کلام امام روح‌الله به زیبایی بر دل می‌نشیند که؛” اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید والا هرلحظه باید منتظر حادثه ماند، بسیج باید مثل گذشته و باقدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد.”

    ما به این حضورِ بهنگام در همه عرصه‌ها نیاز داریم. ایران با حضوری چنین، عزیزتر می‌شود. چیزی که در کلام راهنمای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بیان و تبیینی چنین یافته است:” بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است.” در همان نقطه که باشیم، نقطه پایان می‌گذاریم به خط‌های ممتد دشمن و از نو آغاز می‌کنیم خطوط نورانیی که به مجد و عظمت ایران عزیز می‌انجامد. ایران، با بسیج و شکوفایی توان فرزندانش گام‌های خود را به‌سوی فردای بهتر تنظیممی کند و شتاب می‌بخشد. لذا به این کلام رهبر انقلاب، می‌رسیم که:” انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.”

    برچسب ها انقلاب بسیج

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *