×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵فقط حرف!

  • کد نوشته: 85389
  • آذر 2, 1402
  • باز روز و هفته پرستار رسید و همه‌جا از این قشر زحمت‌کش و پرکار صحبت می‌شود.پرستارانی که سال‌هاست از مشکلات و گرفتاری‌ها ، کمبودها ، حقوق ناچیز و سختی کار سخن می‌گویند و درعین‌حال هیچ کمک و تحولی دیده نمی‌شود
    ساعت ۲۵فقط حرف!

    نخست نیوز :محمدباقر عطاریانی_وعده‌ها برای رفع مشکلات پرستاران نامحدود است و در این حال ، زمانی مشخص برای حل گرفتاری‌های این قشر اعلام نمی‌شود.

    شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستاری اخیرا گفته:کمبود پرستار به ازای تخت و جمعیت سنجیده می‌شود که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت باید حدود ۶ نفر پرستار داشته باشیم و حداقل آن ۳ نفر است.

    در ایران این عدد ۱.۸ نفر است. بنابراین ما در حالت حداقلی نیاز به ۷۰ هزار نفر پرستار داریم. در کشور به تعداد کمبود پرستار، پرستار فارغ‌التحصیل بیکار داریم که یا استخدام نمی‌شوند یا به خاطر کمبود حقوق ترجیح می‌دهند به شغل‌های دیگر روی بیاورند.

    حقوق ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومانی برای پرستاران به‌خصوص در شهرهای بزرگ جذابیتی برای پرستاران ندارد و کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.

    حقوق کم و سختی کار زیاد باعث شده پرستاران به فکر مهاجرت باشند. مبلغ حقوقی آن‌ها در ایران بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است و در کشورهای خارجی بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است که باعث مهاجرت گسترده پرستاران شده است.منبع خبر فوری.

    به‌راستی مسولان و متولیان امر از حال‌وروز پرستاران آگاه هستند یا اینکه در این حوزه فقط حرف زده‌اند و بس؟ به‌هرحال مطالبات این قشر ، عجیب و قریب نیست و همه با آن آشنا هستند اما گویی اراده‌ای و تمایلی برای رسیدگی وجود ندارد!

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *