×
×
جدیدترین‌‌ها

معاونت عمرانی مازندران در نشست با مدیرکل فرودگاههای استان بیان کرد

  • کد نوشته: 84832
  • آبان 20, 1402
  •  مازندران با برخورداری از ۳ فرودگاه دشت_ناز، نوشهر و رامسر از ظرفیت بالایی در حمل و نقل هوایی برخوردار است،گفت: فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز ظرفیت هوایی مازندران را به طور چشمگیری افزایش داده است و برای استفاده حداکثری از این توان، تحول این فرودگاه ضروری است

    معاونت عمرانی مازندران در نشست با مدیرکل فرودگاههای استان بیان کرد

    نخست نیوز : احمد توکلی فرودگاه شهدای ساری را قابلیت تبدیل شدن به هاب شمال دانست و افزود: برای تبدیل شهدای ساری به فرودگاه مدرن و به روز، بهسازی فرودگاه و افزایش خطوط پرواز آن در دستور کار قرار گرفته است تا آماده استقبال بیشتر از پرواز‌های داخلی و خارجی باشد.

    او با اشاره به اینکه برای بهسازی باند فرودگاه شهداس ساری ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، گفت: پس از ابلاغ اعتبار، کار بهسازی ظرف حداقل زمان ممکن اجرایی خواهد شد تا شاهد تحول و افزایش ایمنی در بخش زیرساختی فرودگاه‌هایی در مازندران باشیم.

    توکلی زیرساخت فرودگاه‌ها را برای توسعه صادرات و گردشگری بسیار مهم دانست و افزود: راه اندازی پرواز‌های اقتصادی و تجاری برای صادرات نیازمند زیرساخت در فرودگاه است که با توجه به حمایت دولت سیزدهم این امر پیگیری خواهد شد تا شاهد بهبود تراز تجاری و گردشگری استان باشیم.

    سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از نیاز مازندران به راه‌اندازی خط پروازی به کشور‌های اوراسیا خبر داد و گفت: باتوجه به تولید محصولات کیفی کشاورزی با قابلیت صادراتی از جمله برنج و مرکبات و شیلاتی، برای باز شدن بازار اوراسیا به روی مازندران، به خط پروازی به سمت cis نیاز است.

    او با بیان اینکه زه کشی محوطه فرودگاه شهدای ساری برای جلوگیری از تخریب سطح باند توسط آب‌های زیر سطحی انجام می‌پذیرد، گفت: برای تبدیل فرودگاه‌های استان به فرودگاه با استاندارد‌های روز، نیازمند اراده فراگیر در استان است و با توجه به تاکید دکتر سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران، این اراده در استان شکل گرفته است و ساختار هوانوردی و ترمینالی فرودگاه‌های استان اصلاح و بهبود می‌یابد. وی ضمن تقدیر از زحمات وطنخواه مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان برای دکتر حسنی مدیرکل جدید فرودگاه‌ها آرزوی توفیق کرد و عنوان داشت با توجه به تجارب ارزنده و تخصص مدیرکل جدید انتظار اتفاقات مثبت و تحولات اساسی در فرودگاه‌های استان می‌رود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *