×
×
جدیدترین‌‌ها

نمونه نهایی واگن‌های ملی مترو در انتظار تست دو شرکت «روسی و مجارستانی»

  • کد نوشته: 84305
  • آبان 15, 1402
  • معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ساخت ۱۱۳ واگن ملی جزئیاتی ارائه کرد و گفت: همکاری‌های لازم جهت تأمین اعتبار برای ساخت ۱۱۳ واگن مذکور توسط دولت صورت گرفته است. شرط تأمین و تخصیص اعتبار به شرکت‌ها، تأیید استانداردهای لازم و انبوه‌سازی خواهد بود

    نمونه نهایی واگن‌های ملی مترو در انتظار تست دو شرکت «روسی و مجارستانی»

    محسن هرمزی در گفت‌وگو با نخست نیوز :، در خصوص ساخت ۱۱۳ واگن ملی با همکاری چند شرکت ایرانی اعلام کرد: پیش از این ساخت بدنه واگن‌ها از جنس فولاد و در شرکت واگن‌سازی پارس تهران انجام می‌شد. طبق قرارداد جدید بدنه تمام واگن‌ها آلومینیومی خواهد بود که در ساخت ۱۱۳ واگن ملی بنا شده و این روش نوین برای اولین بار در کشور انجام و به کار برده می‌شود.

    وی ادامه داد: طرح واگن ملی پروژه‌ای است که با همکاری شرکت واگن سازی تهران، مپنا، جهاد دانشگاهی و چند شرکت دیگر به انجام خواهد رسید. ۸۵ درصد از این واگن‌ها با تکیه بر توان داخلی ساخته می‌شود. البته قرارداد ابتدایی ساخت این واگن‌ها در زمان مدیریت شهری سابق و در سال ۹۸ بسته شده است.

    هرمزی با بیان اینکه تا به امروز یک رام هفت واگنی توسط این گروه ساخته شده است، تأکید کرد: برای ورود این ۱۱۳ واگن به ناوگان حمل و نقل عمومی، یک نمونه از آن‌ها مورد بررسی عملکردی هم‌زمان دو شرکت روسی و مجارستانی قرار گرفت.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه این رام قطار ملی هنوز به مرحله ثبت نرسیده و گواهی عملکرد ندارد، گفت: همکاری‌های لازم جهت تأمین اعتبار برای ساخت ۱۱۳ واگن متروی مذکور توسط دولت صورت گرفته است. در نهایت شرط تأمین و تخصیص اعتبار به شرکت‌ها، تأیید استانداردهای لازم و انبوه‌سازی خواهد بود.

    وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای پیشرفت پروژه واگن‌های ملی تصریح کرد: تأمین اعتبارات از سوی دولت گام مثبت و بلندی در پیشرفت پروژه واگن‌های ملی است. امیدواریم به زودی شاهد ورود این واگن‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

    منبع ایسنا

    برچسب ها مترو واگن‌

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *