×
×
جدیدترین‌‌ها

گاهی سکوت ،باعث تغییر سر نوشت می شود!

  • کد نوشته: 84090
  • آبان 13, 1402
  • این نویسنده در خصوص نوشتن این کتاب گفت: به اعتقاد من همه ما در طول زندگی دچار مشکلات و بحران هایی خواهیم بود و من سعی کردم هربار در گذر از این بحران ها به خودم بیش از پیش تکیه کنم وبا پرداختن به هنر از این مراحل عبورنمایم

    گاهی سکوت ،باعث تغییر سر نوشت می شود!

     نخست نیوز :سرور هادیان _به گزارش خبرنگار ما جشن امضاء و مراسم رونمایی از کتاب ” ساعت صفر سکوت” به نویسندگی : مریم احمدی( شادی) با حضور جمعی از نویسندگان و علاقمندان به کتاب در نگارخانه رادین مشهد برگزار شد .

    احمدی افزود: از کودکی نوشتن را دوست داشتم و اولین مشوق من مادرم بود که با خواندن کتاب های مختلف ،من را با کتاب و کتابخوانی آشنا کرد. وی با اشاره به این که هدف از روایت این داستان یادآوری این نکته است که آدم ها اگر در زمان درست ، نتوانند حرف هایشان را به موقع بگویند ،دچار تغییر سرنوشت خواهند شد ، بیان داشت : این داستان به سوءتفاهم، بدلیل عدم ارتباط کلامی به موقع دوفرداست که می توانست مسیر زندگی‌شان به گونه دیگری رقم بخورد. “ساعت صفر سکوت” که درباره “پیروز” جوان کرمانی و دانشجوی پزشکی دانشگاه شیراز است که او هنگامی که برای شرکت در امتحانات پایان ترم راهی فرودگاه است که از پرواز جا می‌ماند و این اتفاق باعث آشنایی او و بیتا می‌شود و ادامه داستان دلبستگی ، سوء تفاهم ،مهاجرت و …است.

    احمدی نویسنده این داستان متولد ۱۳۵۲ در مشهد است و این اثر نخستین کتاب اوست .

    وی سفرهای بسیار و آشنایی بافرهنگ مردمان گوناگون کشور راموجب حضور آدم‌هایی از شهرهای مختلف در داستانش شده است. در بخشی از این داستان آمده است،” حس عجیبی دارم بعد از ۲۵ سال نمی‌دانم، خشم است یا خوشحالی یا شاید انتقام تا ساعت هفت بعد از ظهر باید صبر کنم. وقتی او را ببینم، نمی‌دانم چقدر تغییر کرده است .چهل و اندی از عمرش می‌گذرد .چشم‌هایم را می بندم. نسبتا چاق با ابروهای گره خورده. شانه‌های افتاده.

    موهای رنگ کرده که ریشه‌هایش به سپیدی می‌زند و چشمانش شاید هم برعکس این تصورات من باشد. لحظه‌ای از ذوق می‌لرزم .طوری که از خودم بدم می‌آید .

    چرا باید اینطوری فکر کنم. مگر این همه سال در انتظار دیدن او سپری نکرده بودم؟ مگر دوستش نداشتم؟ خجالت می‌کشم از قلبی که با خاطرات او تند تند می‌زند به خودم نهیب می‌زنم.

    بس کن!” او در خصوص کتابی که در دست نگارش دارد، اظهار داشت: این کتاب روایت سرگذشت فردی در دوران گذشته ودر خراسان بزرگ است که در این کتاب همه تلاشم اینست که به ادبیات فولکلوریک و حس های نوستالوژی این زمان بپردازم .

    در این مراسم ” ثریاصدقی” نویسنده پیشکسوت که ویرایش این کتاب را نیز برعهده داشت ، گفت: ویراستار باید بتواند با موضوع یک اثر همذات پنداری و ارتباط برقرار کند. این کارشناس ارشد تاریخ تصریح کرد: قلم این نویسنده را پسندیدم و پشتکار بسیار او باعث پیشرفت های او دراین کارشد .

    وی خاطر نشان ساخت: حمایت از نویسندگان بهترین هدیه به آن هاست تا بتوانند در مسیری که گام نهاده اند ،دلگرم بمانند و آن را ادامه دهند . “ساعت صفر سکوت” را فریده سلطانی در انتشارات طنین قلم، در ۱۳۴ صفحه به چاپ رسانده است.

    برچسب ها نگارخانه رادین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *