×
×
جدیدترین‌‌ها

مدارس مفتاح در مسیر پیشرفت استعدادهای برتر دانش آموزان

  • کد نوشته: 84086
  • آبان 13, 1402
  • موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح، با استفاده از منابع علمی انسانی و امکانات پیشرفته در مسیر پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و پیشرفت استعدادهای برتر در میان دانش آموزان گامهای موثری برداشته است

    مدارس مفتاح در مسیر پیشرفت استعدادهای برتر دانش آموزان

    نخست نیوز :سیزدهم‌ آبان‌ یکی از روزهای مهم انقلاب بوده که دارای‌ ابعادی‌ متنوع تر و پیامهایی‌ عمیق تری است.
    ۱۳ آبان امسال، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را در حالی گرامی میداریم که دشمنان بشریت به شیوه های کاملا غیر انسانی دست به  اقدامات هولناکی به ویژه نسبت به کودکان و دانش آموزان عزیز در فلسطین و غزه زده اند که سند دیگری از وقوع فاجعه انسانی به دست دشمنان بشریت می باشد‌.
    اما تجلی روحیه استکبارستیزی و ایستادگی در برابر زورگویان عالم که از دستاوردهای سیزده آبان انقلاب اسلامی ایران است، بدون شک همواره نقطه عطفی در تاریخ مقاومت ملت های مظلوم در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی خواهد بود.

    به مناسبت این روز که به نام دانش آموزان این مرزو بوم نامگذاری شده، باب گفتگویی باز کردیم با مهدی فرهادیان مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح.

    به عنوان اولین سوال، بفرمایید؛ رویکرد احداث مدارس مفتاح بر چه پایه و اساسی بوده و برای ارایه خدمات و اطلاعات به والدین و دانش آموزان چه سیاستهایی را پیش رو دارید؟
    ج)  از آنجاییکه مدرسه، به عنوان نهاد رسمی و یکی از مهم‌ترین ارکان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، نقش و تاثیر بی‌بدیل و غیرقابل انکاری دارد و هرچه این نهاد از ویژگی‌ها و امتیازات بیشتری در ابعاد مختلف برخوردار باشد، مسلما تأثیرگذاری آن فزون‌تر و عمیق‌تر خواهد بود، از این‌رو رویکرد مجموعه مدارس مفتاح نیز تلاش‌ در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی و فرهنگی است و چنانچه بزرگترین هدف آموزش و پرورش را «کنش آموزی» بدانیم، در این صورت نقش مدارس، همان‌گونه که در سند تحول بنیادین هم به آن اشاره شده است بی بدیل می باشد.
    از این رو با استفاده از بهترینها به لحاظ منابع انسانی در سطوح مختلف علمی و تربیتی و همچنین امکانات پیشرفته و به روز سعی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و رشد و پیشرفت استعدادهای برتر در میان دانش آموزان عزیز داریم.

    با توجه به اینکه مجموعه مفتاح در ارائه خدمات به دانش آموزان کم بضاعت و یا بیمار پیشقدم می باشد چه برنامه مدونی در دستور کار مجموعه دارید؟
    ج) سالهاست که در قالب مدارس همدل با نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدارس استثنایی و… همکاری های ویژه ای داریم به اینصورت که جمعی از دانش آموزان مستعد در زمینه تحصیل اما کم بضاعت، محروم از امکانات و کم برخوردار را به صورت کاملا رایگان در مجموعه مدارس مفتاح ثبت نام می کنیم و در ساختمانی عظیم و مستقل به نام آهسته گام میزبان دانش آموزان استثنایی اعم از معلولان ذهنی و جسمی هستیم.
    ضمنا با همکاری اولیاء محترم، مدیران و همکاران عزیز مدارس مفتاح با جمع آوری هدایای نقدی و غیر نقدی به سایر دانش آموزان نیازمند نیز در طول سال کمک هایی توسط مدارس مفتاح تهیه و ارسال میشود.

    در پایان، مهدی فرهادیان مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح، با تقدیر از تلاشهای فراوان دانش آموزان مجموعه مدارس مفتاح در فتح قله های علمی و فرهنگی و کسب رتبه های برتر، یاد شهدای‌ عزیز دانش‌آموز و دانشجو را گرامی‌ داشت و توفیقات‌ روزافزون تمامی فعالان علم، فرهنگ و هنر را از خداوند متعال‌ برایشان خواستار شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *