×
×
جدیدترین‌‌ها

ایستگاه تاکتیک 36
ضدحمله ، ابزاری مدرن

  • کد نوشته: 8391
  • اردیبهشت 30, 1400
  • راز موفقیت  ارائه فوتبال چند بعدی است و ضد حمله (Counter Attack) نیز یکی بعدهای تاکتیکی پپ گواردیولا محسوب می شود.
    ضدحمله ، ابزاری مدرن

     نخست نیوز – راز موفقیت  ارائه فوتبال چند بعدی است و ضد حمله (Counter Attack) نیز یکی بعدهای تاکتیکی پپ گواردیولا محسوب می شود.

    در حالی که بازی مالکانه در سال های اخیر رو به افول بوده است ، جای آن را یکی از ویرانگرترین تاکتیک های ممکن گرفته شده است. کشاندن حریف به یک سوم دفاعی خودی و شروع یک ضدحمله ، بعد از توپ ربایی و انتقال توپ به فاز حمله با سرعت بسیار زیاد که به انتقال مثبت از آن یاد می شود.

    ضرورتا این تاکتیک نیاز به حرکت در عمق دارد (Penetration) و به حریف اجازه مالکیت توپ و حرکت رو به جلو می‌دهد تا در خط جلویی تجمع کنند و در پشت سر آنها یک فضای خالی به وجود آید. هدف ، گرفتن توپ از حریف و استفاده از فضاهای خالی برای حمله و رسیدن به گل است.

    کناره ها در ضد حمله معمولا به دو قسمت تقسیم می شوند : دفاع و حمله

    واحد دفاعی باید به صورت فشرده عقب بمانند تا در صورت از دست دادن توپ بتوانند مالکیت را پس بگیرند. در این نقطه آنها توپ را برای مهاجمین خود رو به جلو می فرستند. این بازیکنان اغلب سریع و با توانایی زیاد هستند که به آنها اجازه می دهند به فضاهای خالی فرار کنند و در موقعیت یک برابر یک مقابل مدافعین قرار بگیرند.

    کلید ضدحمله به حرکت درآوردن رو به جلوی توپ با سرعت بالا است. بهترین ترکیب سه نفره مهاجمین شما باید بهتر از ترکیب چهار نفره مدافعین آنها باشد. توپ را قبل از اینکه حریف خطوطش را سازماندهی کند به آنها برسانید و از فضاهای موجود استفاده کنید.

    بدون هر یک از الزامات ، ضد حمله یک سیستم کاملا ریسکی برای بازی است. به خصوص اگر از ابتدای مسابقه انجام شود و تیم حریف دعوت به حمله کردن شود.

    این سیستم یک تاکتیک عالی برای زمانی است که تیم می خواهد برنده باشد. حریف بازیکنانش را در یک حمله ، رو به جلو روانه می کند تا در بازی تعادل ایجاد کند ، بنابراین فضای خالی برای توسعه ضد حمله ایجاد می شود.
    بهترین مثال ها برای ضدحمله ، عنوان قهرمانی لسترسیتی در سال 2016/2015 در لیگ برتر انگلیس و در جام حذفی 2021/2020 ، یا عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا توسط رئال مادرید در سال 2014 است. رئال مادرید در خط حمله بازیکنانی چون گرت بیل و کریستیانو رونالدو را داشت. لیورپول یورگن کلوپ نیز با مثلث صلاح ، مانه و فیرمینو ، یکی از بارزترین تیم های است که مبتنی بر این ابزار بازی می کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *