×
×
جدیدترین‌‌ها

در نامه ای خطاب به «جو بایدن» مطرح شد؛
درخواست ۱۴۰ قانونگذار دموکرات آمریکا برای توقف فوری جنگ در غزه

  • کد نوشته: 8282
  • اردیبهشت 30, 1400
  • گروهی از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا در نامه ای خطاب به رئیس جمهور این کشور خواستار اقدام قاطع واشنگتن برای توقف فوری جنگ در نوار غزه شدند.
    درخواست ۱۴۰ قانونگذار دموکرات آمریکا برای توقف فوری جنگ در غزه

    به گزارش نخست نیوز ، حدود ۱۴۰ نماینده دموکرات کنگره آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، خواستار اقدام قاطع واشنگتن برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه شدند.

    طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه نوشتند: «به‌عنوان کسانی که عمیقاً نسبت به امنیت و آزادی مردم فلسطین و اسرائیل نگران هستند، از شما و دولت می‌خواهیم که توقف فوری درگیری‌ها را تسهیل کرده و دو طرف را به مذاکره سریع درباره آتش‌بس مجاب کنید».

    امضاکنندگان این نامه با هشدار درباره فاجعه انسانی که ممکن است در صورت حاصل نشدن آتش‌بس در نوار غزه رخ دهد، توضیح دادند: «افراد زیادی تا همین الان جان خود را از دست دادند. اگر آمریکا با فوریتی درخور این خشونت‌ها اقدام نکند، افراد بیشتری هم بی‌مورد جان خود را از دست خواهند داد».

    در ادامه این نامه، نمایندگان دموکرات آمریکایی با تأکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، افزودند: «از بیانیه شما (بایدن) در حمایت از آتش‌بس قدردانی می‌کنیم… اما قاطعانه از دولت شما می‌خواهیم در بالاترین سطح، اقدام قاطعی را برای پایان دادن به این خشونت‌ها انجام دهید».

    این در حالی است که گروهی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری «الکساندریا اوکازیو- کورتز» (Alexandria Ocasio-Cortez) درصدد هستند تا از معامله تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری واشنگتن با رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

    بر اساس اعلام وبگاه پولیتیکو، «الکساندریا اوکازیو- کورتز» به همراه دیگر نمایندگان مجلس نمایندگان شامل رشیده طلیب، ایلهان عمر و مارک پوکان در تلاش هستند از فروش سلاح به این رژیم کودک کُش جلوگیری به عمل آورند.

    در بحبوبحه جنگ افروزی‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، چندی پیش گزارش‌های واصله نشان دادند که کاخ سفید قرارداد تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار را با اسرائیل تصویب کرده است

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *