×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵
گرانی نان و بنزین از واقعیت تا شایعه

  • کد نوشته: 8249
  • اردیبهشت 30, 1400
  • باز گرانی در حال سر زدن به خانه‌هاست منتهی این بار با شایعه کار خود را آغاز کرده است.
    گرانی نان و بنزین از واقعیت تا شایعه

    نخست نیوز – محمد باقر عطاریانی : چند روزی است شایعه گرانی نان در کشور قوت گرفته و در یک آن خبر دار شدیم که در تهران قطعی شده است.

    در مشهد نیز این شایعه به شدت قوت گرفته و اگر با گرانی این قوت لایموت آحاد مردم روبه‌رو شویم چندان تعجبی ندارد.

    اخیرا شیوه شایعه پراکنی و تب سنجی جامعه و برآورد میزان تاب آوری مردم در برابر گرانی کالا و اقلام مهم خانوارها از شگردهای مسوولان امر می‌باشد.

    شگردی که به تازگی باب شده و نشان می‌دهد این نوع مسوولان خیلی به فکر مردم و دغدغه‌های آنان هستند!

    شایعه گرانی بنزین و سپس تکذیب آن به خوبی نشان می‌دهد که مسوولان در حال بررسی و آزمایش میزان تحمل مردم هستند و احتمالا بستر و فضای گران شدن بنزین را آماده می‌کنند.

    این بزرگواران مدت‌هاست که ابتدا شایعه و بحث گران شدن کالاهای اساسی مثل شکر، قند، روغن و مرغ و…را مطرح می‌کنند و سپس با آماده شده جامعه اقدام به گران کردن می‌ کنند.این شگرد البته امروزه لو رفته و مسوولان امر باید دنبال ترفندهای جدیدتری باشند که یقین داریم با استعداد و  هوشی که مدیران ما در این حوزه دارند به سرمنزل مقصود خواهند رسید. البته باید اذعان کرد مدیران ما تنها در این حوزه استعداد و تخصص دارند چرا که ثابت کرده‌اند که در گرانی کالا دارای سابقه طولانی می‌باشند.

    https://nakhostnews.com/wp-content/uploads/2021/04/%D8%B9%D8%B7%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C-260x300.jpg

    عطاریانی

    تنها ۲ ماه از سال جدید گذشته و دربرابر کاهش قیمت دلار می‌بینیم که قیمت حتی یک قلم کالا نه تنها تثبیت نشده که زمزمه گران‌تر شدن آنها به گوش می‌رسد.

    قشر حقوق بگیر و جماعت کارمند و کارگر و بازنشسته هنوز با افزایش حقوق ناچیز خود کنار نیامده و مشغول دو‌ دو تا حساب کردن و محاسبه دخل و خرج خود و خانواده هستند که گرانی کمر شکن گوشت و بسیاری دیگر از اقلام، رمقی برای آنها نگذاشته و به واقع مانده‌اند که در برابر عدم تثبیت قیمت‌ها و وعده‌های مسوولان چه واکنشی نشان دهند!

    افزایش سرسام آور اجاره خانه‌ها، اقساط معوقه و جریمه آنها، هزینه‌های آنی نظیر تعمیر لوازم منزل و تامین مخارج درمان و دارو از جمله مواردی است که می‌تواند تمام برنامه ریزی‌ها و محاسبات خانوارها را بهم بریزد.حال گرانی غیرمنتظره کالاهای اساسی قوز بالا قوز خواهد شد. آیا اعتراض کنند (که البته فایده و تاثیری ندارد ) یا اینکه باز هم تحمل کنند.

    براستی آستانه تحمل مردم تا چه حدی خواهد بود!!

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *