×
×
جدیدترین‌‌ها

رییس هیات اکواش خراسان رضوی در نشستت خبری خبر داد

  • کد نوشته: 82326
  • مهر 29, 1402
  •  اسکواش ورزش پولدارها نیست ، ضعف تبلیغات بوده است

    رییس هیات اکواش خراسان رضوی در نشستت خبری خبر داد

    نخست نیوز : مجید خروشی- به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی اسکواش و گرامی داشت هفته تربیت بدنی نشست خبری رییس هیات اسکواش خراسان رضوی با اصحاب رسانه برگزار شد.

    محمود صادقی در این نشست از احداث و فعال سازی خانه اسکواش در مجموعه سجاد مشهد با ۴کورت اختصاصی خبر داد و گفت: امیدواریم با مساعدت و همکاری تربیت بدنی شهرداری واداره کل ورزش و جوانان فاز اول این مجموعه در نیمه دو سال آینده افتتاح و به بهره بردرای برسد وی در باره جایگاه هیات در کشور گفت: خوشبختانه با اقدامات و تمهیداتی که اتخاذ شد از جایگاه 24 کشور به جایگاه 9 صعود کردیم و امیدواریم این روند صعودی و پیشرفت با حمایت اصحاب رسانه و خانواده ها سرعت بگیرد. رییس هیات هیات اسکواش خراسان رضوی دلیل اقبال عمومی از این رشته ورزشی گفت: بر خلاف تصور همگان این رشته ورزشی مختص ورزشکاران پولدار نیست بلکه ضعف ما در معرفی خوب این رشته ورزشی و مشکل تبلیغات بوده است. وی در باره آمار ورزشکاران و مربیان هیات و اقدامات فعال سازی اسکواش در مشهد گفت: هم اکنون بیش از 1500 ورزشکار آقا و خانم در 2مجوعه ورزشی آستان قدس و هتل پارس تمرین می گنند .

     

    همچنین 15مربی خانم و 25 مربی آقا در هیات داریم و با توجه به فعال سازی هیات اسکواش نیشابور، سبزوار و سرخس امیدواریم روند فعالیت این رشته ورزشی نوپا د رمشهد و شهرستان ها رونق بیشتری پیدا کند. صادقی در ادامه اسکواش را رشته ای فعال،پویا، مهیچ و انرژی زا توصیف کرد و تصریح کرد: مهمترین ویژه گی رشته اسکواش صمیت ، همدلی و رفاقت بین دو ورزشکار را افزایش می دهد علاوه بر این هیجانات ورزشکاران را تخلیه و به عنوان یک ورزش مهیج و جذاب و مفرح و پر انرژی قابل تعریف است.

    در سطح جهانی از جایگاه بالایی برخوردار است و اخیرا در مسابقات امپیک صاحب کرسی شده است و در استان بنا داریم با همکاری آموزش و پرورش و سپاه امام رضا (ع) این رشته ورزشی را در سطح حاشیه شهر مشهد و جوانان و نوجوانان جا بیاندازیم وی در پاسخ به این سوال که اسکواش رشته پول دراهاست گفت: در باره معرفی این رشته متاسفانه شفاف گویی صورت نگرفته د رحالی که این رشته نسبت به سایر رشته های انفرادی از هزینه کمتری برحوردار است به عنوان مثال برای ثبت نام یک ماهه 600 هزار تومان پرداخت می شود .

    وی به مسکل ایاب و ذهاب علاقه مندان به اسکواش در حاشیه شهر مشهد خبر داد و اظهار داشت : در حاشیه شهرمشهد استعدادهای فروانتی وجود دارد که با ساماندهی و فعال سازی سالمن ها و کورت های تخصصی می توانیم در این رشته در سطح کشور و ملی حرفی برای گفتن داشته باشیم اما متاسفانه مسیر رفت و آمد ورزشکاران بسیار سخت است و خانواده ها اقبال خوبی ندارند.

    وی در خصوص برنامه های هیات گفت: برگزاری 4 دوره استعداد یابی ، اعزام تیم بانوان به مسابقات کشوری و تشکیل کمیته های داوری،مربیان و آموزش و همچنین ساماندهی آماری کمی و کیفی مربیان و داوران از جمله برنامه های انجام شده در هیات است. رییس هیات اسکواش یادآور شد: بنا داریم یک دوره مربی گری درجه یک اسکواش را نیمه اول آبان ماه در مشهد برگزار کنیم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *