×
×
جدیدترین‌‌ها

عقیدتی سیاسی نماد اسلام خواهی و میهن دوستی است

  • کد نوشته: 81899
  • مهر 25, 1402
  • فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: عقیدتی سیاسی نماد اسلام خواهی و میهن دوستی است

    عقیدتی سیاسی نماد اسلام خواهی و میهن دوستی است

    امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی درگفتگو با خبرنگار نخست نیوز :سیده بهجت موسوی مقدم _ضمن تبریک سالروز تاسیس این سازمان در سال 1358 به فرمان مبارک حضرت امام خمینی «ره» اظهارکرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بدنه انقلابی ارتش با حضرت امام خمینی «ره» ارتباط خوبی داشتند و با تلاش همین نیروها زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم گردید.
    وی وجود نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در چارچوب یک نظام مکتبی، برای حفظ مجموعه را به خصوص برای جوانان انقلابی لازم و ضروری دانست وافزود:عقیدتی سیاسی یعنی عقیده باید در کنار سیاست باشد و این دو عنصر همواره در کنار یکدیگر قرار دارند.
    محمدرضا معصومی همچنین درادامه خاطر نشان کرد: اهمیت وجود عقیدتی سیاسی در مجموعه ارتش ضروری است واین مجموعه پاک، باید همچنان پاک بماند و نیروهای ارتش به واسطه وجود عقیدتی سیاسی باید خودسازی لازم را انجام دهند و همانند شهید صیاد شیرازی به قله‌های خودسازی برسند.وی با بیان اینکه یکی از تفاوت‌ های اساسی نیرو های مسلح نظام اسلامی با سایر نیروهای مسلح، بهره‌مندی ‌آموزه‌های دینی کارکنان نظامی کشورمان است، اظهار کرد: به همان اندازه که جهاد در راه ‌علم و فناوری ارزشمند است باید به دنبال آموزهای دینی بود و روحیه ایثارگری و شجاعت و جهاد در راه خدا را در نیروهای مسلح تقویت کرد که این مهم از وظایف عقیدتی سیاسی است.
    معصومی با بیان اینکه جایگاه عقیدتی سیاسی درون نیروهای مسلح بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: نقش و اهمیت نهاد عقیدتی سیاسی بر کسی پوشیده نیست، به طوری که اگر امروز عقیدتی سیاسی نبود با مشکلات زیادی مواجه بودیم، چون انقلاب ما یک اتقلاب دینی و ایدئولوژیک بود.
    فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به سخن امام راحل «ره» که فرمودند در هیچ شرایطی از تقویت نیروهای مسلح و بالا بردن آموزش های عقیدتی و سیاسی آنان نباید غفلت کرد،افزود: آنچه که امروز نیروهای مسلح ما را از نیروهای مسلح کشورهای دیگر متمایز می سازد بحث دینی و آموزه های آن است.
    معصومی ایمان و تخصص را دو خصیصه مهم در ارتش دانست و ادامه داد: نیروی مسلحی که هم بنیه ایمانی آن و هم شالوده تخصص و تعهدش قوی باشد، به یک مجموعه منسجم و پا در رکاب تبدیل می شود که این همان نیروی کارآمد مورد نظر فرماندهی کل قوا و مقام معظم رهبری است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *