×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا: کره شمالی به روسیه سلاح فرستاده است

  • کد نوشته: 81569
  • مهر 22, 1402
  • مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که کره شمالی به روسیه سلاح فرستاده تا در جنگ علیه اوکراین از آن استفاده کند

    آمریکا: کره شمالی به روسیه سلاح فرستاده است

    به گزارش نخست نیوز: ، به نقل از پایگاه خبری دیلی بیست، جان کربی، هماهنگ‌کننده امور استراتژیک کاخ سفید گفت: اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد کره شمالی به روسیه سلاح داده تا در جنگ اوکراین استفاده کند. اطلاعات ما حاکی از آن است که در هفته‌های اخیر، کره شمالی بیش از ۱۰۰۰ کانتینر مهمات و تجهیزات نظامی به روسیه فرستاده است.

    او ادامه داد: ما تصاویری را منتشر می‌کنیم که انتقال این کانتینرها را از کره شمالی به روسیه از طریق دریا نشان می‌دهد.

    به گفته کاخ سفید، روسیه و کره شمالی در ماه‌های اخیر روابط نظامی خود را تقویت کرده‌اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در تابستان به پیونگ‌یانگ سفر کرد تا درباره افزایش صادرات تسلیحاتی کره شمالی به روسیه گفت‌وگو کند.

    بر اساس تصاویری که کاخ سفید در روز جمعه منتشر کرد، کره شمالی در میان ۷ سپتامبر تا یکم اکتبر این سلاح‌ها را به روسیه منتقل کرده است.

    جان کربی گفت: ما کره شمالی را به دلیل ارسال تجهیزات نظامی به روسیه محکوم می‌کنیم؛ تسلیحاتی که برای حمله به شهرهای اوکراین و کشتار غیرنظامیان اوکراینی استفاده شده و این جنگ را طولانی‌تر خواهد کرد.

    دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به شکلی فزاینده نسبت به حمایتی که روسیه در قبال دریافت این تسلیحات از کره شمالی به دست خواهد آورد، نگران است.

    هماهنگ‌کننده امور استراتژیک کاخ سفید ادامه داد: ما بر این باوریم که پیونگ‌یانگ به جنگنده‌ها، موشک‌های زمین‌به‌هوا، خودروهای زرهی، تجهیزات ساخت موشک‌های بالستیک و دیگر فناوری‌های پیشرفته روسیه چشم دارد.

    به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن این همکاری را نقض نظامی منع اشاعه تسلیحاتی دانسته و با دقت مراودات پیونگ‌یانگ و مسکو را بررسی می‌کند.

    دولت آمریکا پیش‌ازاین هم کره شمالی را به ارسال گلوله‌های توپ و راکت به روسیه متهم کرده است.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *