×
×
جدیدترین‌‌ها

سازمان ملل: ساکنان نوار غزه در حال نابودی هستند

  • کد نوشته: 81403
  • مهر 22, 1402
  • گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد، بخش بزرگی از جمعیت نوار غزه در معرض نابودی قرار دارند. از زمان شروع حملات مستمر رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی مقاومت، هزاران تن شهید و مجروح شده‌اند

    سازمان ملل: ساکنان نوار غزه در حال نابودی هستند

    نخست نیوز : به نقل از شبکه خبری الجزیره، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین گفت، آنچه در حال رخ دادن است این است که بخش بزرگی از ساکنان فلسطینی در غزه نه به شکل متفاوت از اتفاقات قبل بلکه با خشونت بیشتر نابود می‌شوند.

    وی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای قطع آب، برق، غذا و دیگر امکانات اولیه غزه گفت، گرسنگی دادن به جمعیت تحت محاصره غزه و محروم کردن آنها از مایحتاج اولیه، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

    گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین همچنین گفت، رژیم صهیونیستی با بمباران همه جانبه نوار غزه، ساکنان خود را که در غزه توسط حماس در بازداشت هستند نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

    آلبانیز وضعیت نوار غزه را فاجعه بار توصیف کرد، خواستار آتش بس شد و از رژیم صهیونیستی خواست بمباران غیرنظامیان را متوقف کند و بر لزوم بازگشایی فوری کریدورهای بشردوستانه برای مجروحان و کسانی که در وضعیت وخیم غزه هستند، تاکید کرد.

    این مقام سازمان ملل با بیان اینکه کمک رسانی در اولویت است، خواستار آزادی گروگان‌های صهیونیستی شد و خاطرنشان کرد که غرب به دلیل حمایت بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی مسئولیت بزرگی بر عهده دارد.

    همزمان سازمان ملل اعلام کرد که وضعیت غزه با توجه به حملات گسترده رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است. برنامه جهانی غذا هم اعلام کرد که ذخایر غذا، دارو و برق در نوار غزه رو به اتمام است.

    سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۴۲۳ هزار فلسطینی در نتیجه بمباران خشونت آمیز رژیم صهیونیستی که حدود یک هفته است ادامه دارد، از خانه‌های خود در نوار غزه آواره شده‌اند.

    روز پنجشنبه این سازمان درخواستی فوری را برای جمع آوری کمک‌های مالی به ارزش ۲۹۴ میلیون دلار برای کمک به ساکنان نوار غزه و کرانه باختری اشغالی آغاز کرد.

    منبع روکنا 

    برچسب ها غزه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *