×
×
جدیدترین‌‌ها

رونمایی از دو دستگاه دانش بنیان در دهکده نوآوری و فنآوری کشاورزی خراسان رضوی

  • کد نوشته: 80919
  • مهر 16, 1402
  • در راستای احداث مزارع استاندارد جهت تولید بنه های دارای گواهی استاندارد زعفران ویژه کشاورزان و بهره برداران از دو دستگاه دانش بنیان در دهکده نوآوری و فنآوری کشاورزی خراسان رضوی رونمایی شد

    رونمایی از دو دستگاه دانش بنیان در دهکده نوآوری و فنآوری کشاورزی خراسان رضوی

    نخست نیوز :مجیدخروشی_ در راستای احداث مزارع استاندارد جهت تولید بنه های دارای گواهی استاندارد زعفران ویژه کشاورزان و بهره برداران از دو دستگاه دانش بنیان در دهکده نوآوری و فنآوری کشاورزی خراسان رضوی رونمایی شد.

    رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: طی مراسمی با حضور مسئولان سازمان جهادکشاورزی،مسئولان اتاق اصناف،بهره برداران و کشاورزان پیشرو،معاونین ،محققین و اعضای هیات علمی مرکز از دستگاه سورتر پشت تراکتور پیاز زعفران و دستگاه پیاز کار زعفران ویژه مزارع تولید پیاز زعفران رونمایی شد.

    مسعود نجفی با اشاره به این که ساخت این دستگاهها یکی از دستاوردهای پژوهشی و تحقیقات فنیاست اظهار داشت:طرح کلان زعفران با همکاری محققان بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز و یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در مرکز تحقیقات کشاورزی می باشد.

    وی با اشاره به مزایای دستگاه سورتر پشت تراکتور پیاز زعفران افزود:سورت ( دسته بندی )پیاز ها به دو گروه استاندارد و غیر استاندارد بامتوسط نرخ تغذیه ۴۰۰ کیلوگرم در ساعت وجدا سازی پیازهای با وزن ۶ گرم به بالا با دقت در درجه بندی ۹۴/۳ درصد و ۳/۷۹ درصد وزنی از جمله مزایای دستگاه سورتر پشت تراکتور پیاز زعفران است.

    رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد:کشت متراکم تا ۲۰ تن در هکتار،کشت در نوارهایی تا عرض ۱۱۰ سانتی متر، امکان داشت و برداشت پیازها بدون آسیب زدن به پیازهای داخل خاک از جمله مزایای دستگاه پیاز کار زعفران ویژه مزارع تولید پیاز است

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *