×
×
جدیدترین‌‌ها

در ژانر ردیف دستگاهی ایران؛
«چله نشین» به بازار موسیقی رسید/ هم‌نوازی عود با آنسامبل زهی

  • کد نوشته: 8082
  • اردیبهشت 28, 1400
  • آلبوم «چله‌نشین» اثری با تنظیم برای عود و آنسامبل زهی به آهنگسازی نوشین پاسدار و خوانندگی حسین علیشاپور در دسترس شنوندگان قرار گرفت.
    «چله نشین» به بازار موسیقی رسید/ هم‌نوازی عود با آنسامبل زهی

    به گزارش نخست نیوز، «چله نشین» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات موسیقایی کشورمان است که به آهنگسازی نوشین پاسدار و خوانندگی حسین علیشاپور در قالب یک اثر تنظیم شده برای عود و آنسامبل زهی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

    علیرضا دریایی نوازنده ویولن و ویولا، یگانه حسینی نیا نوازنده ویولن، نگار نوراد نوازنده ویولنسل، زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای، عسل ملک زاده نوازنده سازهای کوبه‌ای، مریم ملا نوازنده تمبک، نوشین پاسدار نوازنده عود، احمد میرمعصومی میکس و مسترینگ و ناظر ضبط دیگر عوامل اجرایی اثر را تشکیل می‌دهند.

    «شوق» با شعر حافظ، «سخن» با شعر سعدی، «نوای دی»، «همچو شمع»، «راه بی پایان» با شعر هاتف اصفهانی، «سبزه قبا»، «گل بی رخ یار» با شعر حافظ، «خروش» با شعر حافظ، «رستا»، «آیینه» از جمله قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

    نوشین پاسدار از جمله هنرمندانی است که تحصیلات عالی موسیقایی خود در دانشگاه هنر به پایان رسانده‌اند. او یادگیری موسیقی و نوازندگی عود را نزد منصور نریمان، حسین بهروزی نیا، ارشد تهماسبی، شریف لطفی، فریدون ناصری، محمدرضا ابراهیمی، حسین علیزاده، یوردل توکجان فرا گرفته و طی این سال‌ها علاوه بر تدریس، آهنگسازی و نوازندگی در کنسرت‌ها و برنامه‌های مختلفی نیز به عنوان نوازنده حضور پیدا کرده است.

    حسین علیشاپور هم از جمله خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی است که طی سال‌های گذشته علاوه بر حضور در چندین پروژه موسیقایی و کنسرت از محضر استادانی چون صدیق تعریف، محسن کرامتی، رضوی سروستانی، منوچهر همایون پور و دکتر حسین عمومی بهره مند شده است همکاری با هنرمندانی چون کیهان کلهر، مسعود شعاری، محسن نفر، بهزاد عبدی و سیامک جهانگیری از جمله فعالیت‌های علیشاپور در عرصه موسیقی است.

    آلبوم «چله نشین» با شماره مجوز ۹۹۴۶۸۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت کتابخانه ملی ۳۱۸۰۶ در دسترس شنوندگان قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *