×
×
جدیدترین‌‌ها

زنگ درب زورخانه برای پهلوان سیروس ابراهیمی نواخته شد

  • کد نوشته: 80570
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲
  • پهلوان سیروس ابراهیمی طی حکمی از سوی باران چشمه رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی موفق به دریافت رتبه 9 «زنگ و ضرب از درب» در زورخانه های سراسر کشورشد.

    زنگ درب زورخانه برای پهلوان سیروس ابراهیمی نواخته شد

    نخست نیوز_مجید خروشی: پهلوان سیروس ابراهیمی طی حکمی از سوی باران چشمه رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی موفق به دریافت رتبه 9 «زنگ و ضرب از درب» در زورخانه های سراسر کشورشد.

    در همین راستا به همت رضا نجاری مدیر موسسه انتشاراتی خاتم مراسم نکوداشتی برای این پهلوان ارزنده خراسان رضوی در باشگاه شهید چمران مشهد برگزار و هدایایی به‌رسم یادبود به وی اهدا شد.

    حاج محمد نجاری گفت:به مناسبت ایام ماه ربیع‌الاول و در آستانه ولادت نبی اکرم مراسم تجلیل از پهلوانان،قهرمانان و افتخارآفرینان کشتی پهلوانی زورخانه شهید چمران با حضور جمع کثیری از قهرمانان،پیشکسوتان و میدان‌دار گود زورخانه برگزار شد.

    بر اساس یک سنت دیرینه در ورزش زورخانه‌ای افرادی که به‌افتخار زنگ درب نائل می‌گردند و چنین حکمی را دریافت می‌کنند سفره‌داری کرده و اطعام می‌دهند و مدیریت موسسه انتشارات خاتم به‌عنوان حامی فرهنگی مراسم یک جلد شاهنامه فردوسی ،قاب تصویر ،قرآن نفیس نقره‌ای و نشان افتخار به پهلوان سیروس ابراهیمی اهدا کرد.

    در ادامه این مراسم مرشد نوایی از مولای متقیان علی علیه‌السلام را همراه با جمعیت هم‌نوایی کرد و سروده‌ای با ضرب پهلوانی برای حاضران خواند.

    سپس پهلوان حسین عسگری مسوول برگزاری همایش درباره اخلاق‌مداری و حفظ حرمت‌ها در گود زورخانه مطالبی را بیان و گفت: اخلاق ،احترام به پیشکسوت، دین‌داری ،ادب و اردات به اهل‌بیت ، مغفرت ، سفره‌داری ، دستگیری ازنیازمند.

    احترام به بزرگان و سادات در این رشته ورزشی از اهمیت قابل‌توجه ای برخوردار است.

    نوجوانانی که وارد این رشته ورزشی می‌شود در ابتدا اخلاق و شیوه رفتار با پیشکسوت و بزرگان را می‌آموزند .

    حتی جای قرار گرفتن ورزشکار در گود زورخانه مشخص است .

    شیوه آموزش در ورزش پهلوانی و باستانی از ادب آغاز و به حسن خلق و نیک‌اندیشی ،دستگیری و به یاد مردم بودن ختم می‌شود .

    وی تصریح کرد: با فرارسیدن ماه ربیع‌الاول به‌پاس قدردانی از کهن کسوت حاج سیروس ابراهیمی که تجربیات فراوان وی در فضایل اخلاقی و میدان مسابقات مایه مباهات ما می‌باشد مراسمی در خورشان این قهرمان برگزار شد.

    معتقدم این پیشکسوتان ذخایر گران‌بهایی هستند که همچون چراغی روش برای نسل جوان و انتقال تجربیات برای رشد و تعالی جامعه باید موردتوجه قرار گیرند.

    سپس عباس جلیلیان دبیر هیات ورزش زورخانه‌ای استان با خیرمقدم به مهمانان ورزش زورخانه‌ای عامل وحدت بین دوستان وتاثیر رفتار ورزشکاران بر خانواده‌ها و نسل جوان ازنظر تربیتی عنوان نمود .

    وی یکی از تاثیرات تریتی این ورزش را برای نسل جوان احترام به بزرگان و سادات دانست .

    در ادامه این مراسم پیام ورزشی انتشارات خانم حامی فرهنگی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قرائت شد.در بخشی از این پیام آمده است حمد و سپاس خداوندی است که برترین مردانش را علی علیه‌السلام برگزیند تا مقتدایی ورزشکاران باشد و پیشوای متقیان .ورزش آهنگ موزون سلامتی ، نماد قدرت ،همت ،صلابت ، ایستادگی ، و ارزش‌های والای انسانی است که بی‌شک نقش به سزای در توسعه پایدار جوامع بشری دارد .

    و خدمت به ورزش کامی بلند در جهت سلامت‌محوری شادابی و نشاط اجتماعی است . در این مراسم همچنین به امیرارسلان قدیری نفر سوم مرشدی نونهال کشور در قم هدیه نفیسی اهدا و در ادامه به 30 نفر از ورزشکاران و قهرمانان هدایایی از سوی موسسه انتشاراتی خاتم اهدا شد رتبه‌ها و امتیازات هر یک از ورزشکاران و مرشدان بستگی به رتبه‌ای که دارند حق امتیازشان بجا آورده می‌شود رتبه شامل سن، سابقه فعالیت، میزان توانایی‌های فنی، صلاحیت‌های اجتماعی (عدم اعتیاد، عدم سوءپیشینه، حسن شهرت و…) و اقدامات ویژه (قهرمانی، مربیگری، داوری، مدرسی، مدیریتی و…) است که هر مرشد یا ورزشکار باید مراحل تکمیل پرونده، اخذ تاییدیه ها و قبولی آزمون‌های لازم را تحت نظارت هیات استان ذیربط و فدراسیون بگذراند. پسی از دوره مقدماتی، ۹ رتبه تعریف‌شده است که هرکدام شرایط خاصی دارند. ، هر رتبه دارای عنوان، نشان و امتیاز جداگانه‌ای است فقط دوره مقدماتی، امتیازی ندارد ۱. منکر در چرخ (هنرهای فردی) ۲. صلوات در چرخ (هنرهای فردی) ۳. صلوات در ورود و خروج گود ۴. صلوات در ورود و خروج زورخانه ۵. واردی با ضرب و صلوات در ورود و خروج گود ۶. واردی با ضرب و صلوات در ورود و خروج زورخانه ۷. زنگ و ضرب و صلوات در چرخ ۸. زنگ و ضرب و صل، وات در ورود و خروج گود و هنرهای فردی ۹. زنگ و ضرب و صلوات در ورود و خروج زورخانه و گود و هنرهای فردی.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *