×
×
جدیدترین‌‌ها

خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان و بازداشت ۲۸ تروریست

  • کد نوشته: 79743
  • مهر 5, 1402
  • انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان و بازداشت ۲۸ تروریست، مهم‌ترین خبر سیاسی در هفته گذشته بود

    خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان و بازداشت ۲۸ تروریست

    انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان و بازداشت ۲۸ تروریست، مهم‌ترین خبر سیاسی در هفته گذشته بود.

    به گزارش نخست نیوز : ، طرح پویش مهر به جای پرسش مهر از سوی رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی، ساخت پهپادهای آب‌نشین و هیبریدی توسط سپاه، آغاز بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، تشکیل پرونده برای فرزندان یک مقام ارشد قضایی، برگزاری دوازدهمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و پرتاب موفق ماهواره نور ۳، از دیگر اخبار مهم این هفته بودند.

    شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲؛ پویش مهر به جای پرسش مهر

    مراسم آغاز سال تحصیلی جدید صبح شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ با حضور رئیس دولت سیزدهم در آموزشگاه شهید کمندی شهرستان بهارستان استان تهران با «شعار مدرسه قوی، ایران قوی» برگزار شد. همزمان با این مراسم، رئیس قوه مجریه ضمن افتتاح ۳ مدرسه در شهرستان بهارستان، دستور افتتاح همزمان ۱۰ هزار کلاس درس جدید را در سراسر کشور صادر کرد.

    رئیسی در این مراسم با بیان این‌که «امسال به جای پرسش مهر، قصد دارم پویش مهر را مطرح کنم»، در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

    رئیس قوه مجریه همچنین افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

    اضافه شدن محمد باقری، محسن رضایی، غلامرضا آقازاده و حسین صفارهرندی به جمع اعضای هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، الحاق اسکادران کوثر به نیروی هوایی ارتش در آینده نزدیک، نامه انتقادآمیز دبیر شورای حقوق بشر قوه قضاییه به رئیس شورای حقوق بشر و کمیسر عالی سازمان ملل و جلسه مشترک قالیباف و رئیسی درباره برنامه هفتم توسعه از دیگر اخبار مهم این روز بودند.

    یک‌شنبه ۲ مهر ۱۴۰۲؛ خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان و بازداشت ۲۸ تروریست

    اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان و بازداشت ۲۸ تروریست، مهم‌ترین خبر یک‌شنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ بود. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: «توطئه‌ سَبُعانه‌ انجام ۳۰ انفجار تروریستیِ همزمان در مراکز پرجمعیت تهران را کشف، خنثی سازی و تمامی عوامل آن را دستگیر کردند. انفجارهای مورد بحث با هدف شکستن اقتدار امنیتی و ارائه‌ تصویری بی‌ثبات از کشور، ایجاد یأس و هراس در جامعه و تحریک به بلوا و اعتراض، دقیقاً برای مقطع سالگرد اغتشاشات سال گذشته برنامه‌ریزی شده بودند.»

    بخشی از ابزار و آلات جرم که در عملیات‌های اخیر کشف شده‌ عبارتند از: مقادیر معتنابهی مواد انفجاری و بمب‌های آماده و حجم فراوانی مواد پیش‌ساز بمب، یک بسته ۱۰۰ عددی چاشنی انفجاری و ابزار گوناگون الکترونیکی برای بمب‌های زمانی (تایمری)، ۱۷ قبضه سلاح کمری آمریکایی همراه با گلوله‌های مربوطه، دستگاه‌های متعدد ارتباطی هوشمند و ماهواره‌ای، البسه نظامی و جلیقه‌ انتحاری، مودم‌های مورد استفاده در اقلیم کردستان عراق و مبالغی ارزهای خارجی.

    ساخت پهپادهای آب‌نشین و هیبریدی توسط سپاه، دستور مخبر برای تأمین ۶۲ قلم داروی جانبازان اعصاب و روان و مطالبه رئیسی از مسئولان برای مقابله جدی با حیازدایی از جامعه اسلامی از دیگر اخبار مهم این روز بودند.

    دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲؛ آغاز بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس

    صبح دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی پرداختند و کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان نمایندگان به رای گذاشته شد که با  ۱۳۱ رای موافق، ۸۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در مجلس، به تصویب رسید و مجلس بررسی جزئیات لایحه برنامه را شروع کرد.

    در جلسه علنی ۳ مهر ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، پس از تشریح گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره روند بررسی این لایحه و جزییات آن، رئیس سازمان برنامه و بودجه که در صحن علنی حاضر شد، و با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت اجرای برنامه هفتم است، در توضیح اهم نگرانی دولت نسبت به متن مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: در مصوبات تلفیق بار مالی شدیدی در احکام الحاقی به دولت تحمیل شده که مغایر اصلاح ساختار بودجه است و باعث تشدید ناترازی بودجه می‌شود و با اصل ۷۵ قانون اساسی تعارض دارد.

    در این جلسه محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه هم در صحبت‌های نمایندگان و هم در صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره‌هایی به نقاط قوت و ضعف گزارش کمیسیون تلفیق صورت گرفت، تاکید کرد: مجموعه گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم حتما دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی است و ما تلاش می‌کنیم در رفت و آمد بین صحن و کمیسیون تلفیق این ایرادات را برطرف کنیم.

    درخواست رئیسی از رئیس بانک مرکزی برای بازخواست مدیران بانکی که کوتاهی کردند، اطلاعیه روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران درباره مرگ یک زندانی با نام فرامرز جاویدزاد و برگزاری آیین مشترک عهد سربازی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش و جمعی از کارکنان ارتش، سپاه، فراجا و بسیج از دیگر اخبار مهم این روز بودند.

    سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲؛ تشکیل پرونده برای فرزندان یک مقام ارشد قضایی

    صبح سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود ضمن بیان آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی، به سوالاتی درباره وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی و همچنین احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی پاسخ داد.

    ستایشی درباره اینکه وکلای نیلوفر حامدی و الهه محمدی در مصاحبه‌ای گفته‌اند که هیچ مصداقی از همکاری موکلشان با دولت آمریکا وجود ندارد و به زودی شاهد آزادی آنها هستیم، گفت: من چنین چیزی ندیدم. پرونده در مرحله رسیدگی  و اتخاذ تصمیم قانونی است لذا تبرئه آها از اتهام مورد بحث را  تکذیب می‌کنیم. اگر چیزی باشد منعکس می کنیم. آنچه که واجد اعتبار است، اظهارات افرادی است که در فرایند رسیدگی ذی مدخل اند و آن هم  رییس دادگاه  است و مطلبی از ناحیه رییس دادگاه نرسیده است.

    سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  اخیرا برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی شده‌اند، گفت: پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچگونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد و  هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، برگزاری دوازدهمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت‌الله احمد جنتی، سفر محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه به آفریقای جنوبی برای شرکت در نهمین مجمع پارلمانی کشورهای عضو بریکس و معرفی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن کرمی به‌عنوان دادستان جدید نظامی تهران از دیگر اخبار مهم این روز بودند.

    چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲؛ پرتاب موفق ماهواره نور ۳

    پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ مهم‌ترین خبر صبح چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ بود. در این روز ماهواره نور ۳ که ماهواره‌ای سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷.۶ کیلومتر بر ثانیه و ۵۰۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت.

    سومین ماهواره بومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با نام نور ۳ همزمان با ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)  توسط ماهواره‌بر ترکیبی سه‌مرحله‌ای قاصد به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت. این ماهواره و ماهواره‌بر هر دو در سازمان تحقیقات سپاه طراحی و ساخته شده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این هم ماهواره‌های نور ۱ و نور ۲ را توسط ماهواره‌بر قاصد به فضا پرتاب کرده است.

    برگزاری جلسه هیئت دولت به ریاست رئیسی و اظهارات اعضای کابینه در حاشیه جلسه ۵ مهر ۱۴۰۲ هیئت دولت، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، دیدار روسای مجالس ایران و مصر در ژوهانسبورگ در حاشیه مجمع پارلمانی بریکس و برگزاری اختتامیه اجلاسیه دو روزه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با قرائت بیانیه پایانی از دیگر اخبار مهم این روز بودند.

    منبع : ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *