×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: مذاکره و همکاری با برخی کشورها برای ساخت نیروگاه‌

  • کد نوشته: 79414
  • مرداد 3, 1402
  • رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در ساخت نیروگاه‌ها در کشور مذاکراتی با کشورهای مختلف برای انجام برخی کارهای مشترک انجام شده است

    رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: مذاکره و همکاری با برخی کشورها برای ساخت نیروگاه‌
     به گزارش نخست نیوز ، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در ساخت نیروگاه‌ها در کشور مذاکراتی با کشورهای مختلف برای انجام برخی کارهای مشترک انجام شده است.
    محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از معاونان وی در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پس از دیدار از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده تهران و نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت شهدای هسته‌ای به ویژه شهید داریوش رضایی‌نژاد اظهار کرد: در این دوره از مدیریت سازمان انرژی اتمی بحث معرفی اقدامات و دستاوردهای سازمان آن‌هم با توجه به ذهنیت سنگین و روایتگری که علیه صنعت هسته‌ای ایران به راه انداخته‌اند، به عنوان یک تکلیف شناخته می‌شود.
    وی افزود: این مساله مهم بود تا ما بتوانیم ایفای نقش این صنعت و فناوری‌ هسته‌ای را به عنوان موتور پیشران و شکافنده علوم و فنون را به نمایش بگذاریم.
    معاون رییس جمهور گفت: برای نمایش نقش صنعت و فناوری هسته‌ای، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله سازمان انرژی اتمی ایران تهیه، تدوین و تصویب شد که یک ریل‌گذاری مناسب برای رسیدن به مقصد در صنعت هسته‌ای کشور بوده است.
    وی ادامه داد: بر اساس تکالیف تعیین شده ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ و با حضور رییس جمهور از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله سازمان انرژی اتمی ایران رونمایی شد.
    اسلامی با بیان اینکه سند چشم‌انداز سازمان انرژی اتمی ایران مسیر تعیین شده و ریل‌گذاری برای رسیدن به مقصد به شمار می‌آید تصریح کرد: با این سند سازمان انرژی اتمی ایران هم‌اکنون شناخت مناسبی از مسیر پیش روی خود در درون و بیرون کشور داشته و با راهبردی مشخص کار را پیش می‌برد.
    معاون رییس جمهور با اعلام اینکه با استناد به این سند سازمان انرژی اتمی ایران توانست یک سال پرشور، پرنشاط و پرتلاشی را در ۱۴۰۱ تجربه کند گفت: سال گذشته ۱۵۹ دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی داشتیم که این یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود.

    نویسنده : ملیحه رفیع طلب

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *