×
×
جدیدترین‌‌ها

آغاز سال تحصیلی سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو

  • کد نوشته: 79378
  • مهر 3, 1402
  • سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شد تا گام‌های نوینی برای برافراشتن پرچم ایران اسلامی در عرصه دانش برداشته شود

    آغاز سال تحصیلی سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو

    سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شد تا گام‌های نوینی برای برافراشتن پرچم ایران اسلامی در عرصه دانش برداشته شود.

    به گزارش نخست نیوز  بر اساس آخرین آمار موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تعداد دانشجویان کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، سه میلیون و ۳۴۲ هزار و ۲۲۰ نفر (یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۷۹۴ نفر مرد و یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۶ نفر زن) بوده است که از این تعداد اکثریت یعنی ۶۱.۹۳ درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. همچنین بر اساس همین آمار، ۵۷ درصد از کل دانشجویان (حدود یک میلیون و هزار نفر) در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم شامل دانشگاه‌های جامع، تخصصی، پیام نور، فرهنگیان و علمی‌کاربردی تحصیل می‌کنند و بقیه در حال تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه‌ آزاد هستند.

    معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود سال تحصیلی دانشگاه‌ها از اول مهر آغاز می شود و همه کلاس ها حضوری است. البته قاسم عموعابدینی تاکید کرده بود همه دانشگاه‌ها به صورت یکپارچه و همزمان، سال تحصیلی جدید را از اول مهر آغاز می کنند، همه کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود و امکان حضور و غیاب هوشمند هم در برخی دانشگاه‌ها فراهم شده است.

    وزارت علوم همچنین به عنوان متولی اصلی آموزش عالی در کشور با استفاده از ظرفیت فرصت تابستان شرایط را برای آموزش بهتر و کارآمدتر در دانشگاه‌ها فراهم کرد. برگزاری اجلاس دوروزه روسای دانشگاه‌ها طی روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور (در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران) با حضور روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها یکی از این اقدامات بود که وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه ضمن تشریح دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط آخرین توضیحات را به روسای دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی بهتر ارائه دادند.

    منبع :ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *