×
×
جدیدترین‌‌ها

کشورها با اوکراین «بازی» می‌کنند

  • کد نوشته: 79316
  • مهر 3, 1402
  • به عقیده پاپ برخی از کشورها ابتدا با ارائه تسلیحات و سپس در نظر گرفتن عقب‌نشینی از تعهدات خود، با اوکراین “بازی” می‌کنند.

    کشورها با اوکراین «بازی» می‌کنند

    به گزارش نخست نیوز : به عقیده پاپ برخی از کشورها ابتدا با ارائه تسلیحات و سپس در نظر گرفتن عقب‌نشینی از تعهدات خود، با اوکراین “بازی” می‌کنند.

    پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دربازگشت از شهر بندری مارسی فرانسه گفت از اینکه تلاش‌هایش برای برقراری صلح در اوکراین به نتیجه نرسیده احساس «ناامیدی» می‌کند.

    او فرستاده‌ای به نام کاردینال ایتالیایی متئو زوپی را به کی‌یف، مسکو، واشنگتن و پکن فرستاده تا با رهبران آنجا دیدار کند.

    وی افزود: به نظر من منافع در این جنگ فقط مربوط به مشکل اوکراین و روسیه نیست، بلکه به فروش تسلیحات و تجارت سلاح نیز مربوط می‌شود.

    پاپ همچنین گفت: ما نباید با جان این مردم بازی کنیم. ما باید به آنها کمک کنیم تا مسائل را حل کنند. اکنون می‌بینیم که برخی کشورها به عقب حرکت می‌کنند و نمی‌خواهند به اوکراین سلاح بدهند. روندی شروع می‌شود که در آن قطعا به کشته شدن بیشتر مردم اوکراین منجر می‌شود و این کار زشتی است.

    سخنگوی واتیکان در توضیح این سخنان گفت، پاپ به دنبال حمایت از این مساله نیست که کشورها باید به ارسال سلاح به اوکراین ادامه دهند یا این روند را متوقف کنند.

    وی ادامه داد: پاپ درباره صنعت تسلیحات می‌گفت، کسانی که اسلحه می‌فروشند هرگز به عواقب انتخاب‌های خود را فکر نمی‌کنند، بلکه آنها را به دست مردم می‌سپارند، مانند اوکراینی‌ها که با همین تسلیحات کشته می‌شوند.

    تعدادی از کشورها از جمله آمریکا با فشار سیاسی داخلی به منظور متوقف کردن یا کاستن از هزینه‌های تسلیحاتی ارسالی به اوکراین روبرو شده‌اند.

    ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه و در جریان سفرش به نیویورک و واشنگتن برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و بعد برای دیدار با سیاستمداران آمریکایی در کنگره خواستار ادامه حمایت‌ها در میانه تردید از سوی برخی از جمهوری خواهان درباره تایید بسته جدید کمک‌ها در کنگره شد.

    پاپ فرانسیس همچنین تجارت بین‌المللی سلاح را به صورت کلی محکوم کرد اما سال گذشته میلادی گفته بود که از نظر اخلاقی، برای کشورها تامین سلاح برای اوکراین به منظور کمک به دفاع از این کشور در مقابل حملات روسیه امری مشروع تلقی می‌شود.

    منبع خبر انلاین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *