×
×
جدیدترین‌‌ها

قیمت واقعی گوشت اعلام شد

  • کد نوشته: 79133
  • مهر 1, 1402
  • افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: علی رغم واردات روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز، اما بدلیل مشکلات سیستم توزیع و کمبود نظارت کماکان قیمت‌ها بالاست.

    قیمت واقعی گوشت اعلام شد

    نخست نیوز : افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: علی رغم واردات روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز، اما بدلیل مشکلات سیستم توزیع و کمبود نظارت کماکان قیمت‌ها بالاست.

    وی گفت: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک کشور تا پایان فصل بهار ۶۴ میلیون راس بوده است.

    او افزود: پس از اصلاح نظام یارانه، هزینه‌های کارگری و حمل و نقل بدون دخالت دولت افزایش یافته است و مسئولان به جای اتخاذ سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان برای چرخه تولید به سراغ واردات رفتند که استمرار این روند ضربه مهلکی به تولید داخل می‌زند.

    صدردادرس ادامه داد: با توجه به آنکه آسیب افزایش حجم واردات متوجه سطح کلان کشور می‌شود، از این رو سیاست‌های حمایت از تولید داخل باید اتخاذ شود.

    مدیرعامل اتحادیه دام سبک افزود: علی رغم واردات روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز، اما بدلیل مشکلات سیستم توزیع و کمبود نظارت کماکان قیمت‌ها بالاست.

    به گفته او، با توجه به عدم سیاست‌های حمایتی، زایش‌های بهاره را از دست دادیم و بدلیل حجم گسترده واردات فرصت برای زایش‌های پاییز هم از دست می‌دهیم که نتیجه این امر رونق قاچاق است.

    صدردادرس قیمت هر کیلو دام را ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: براین اساس نرخ منطقی هرکیلو شقه گوسفندی ۴۲۰ تا ۴۳۵ هزارتومان است.

    او افزایش نظارت بر سطح بازار را راهکار تنظیم بازار گوشت اعلام کرد و گفت: مسئولان به جای آنکه مشکلات سیستم توزیع را حل کنند، فشار بر بخش واردات گذاشتند، درحالیکه این امر به تولید داخل آسیب می‌زند.

    در پی سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد، این درحالی است که پیش از سفر رئیس جمهور به آفریقا، ایران هیچ همکاری تجاری در زمینه مواد غذایی به این‌منطقه نداشت.

    منبع : اقتصاد 100

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *