×
×
جدیدترین‌‌ها

تولیدات صنعتی در میانه تابستان

  • کد نوشته: 79099
  • شهریور 31, 1402
  • شاخص تولید شرکت‌های بورسی در مرداد 1402 حدود 6.1 درصد و شاخص فروش این محصولات کمتر از 1 درصد نسبت به ماه مشابه در سال 1401 رشد کرده است.

    تولیدات صنعتی در میانه تابستان

    به گزارش نخست نیوز ، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در نیمه تابستان 1402 نسبت به مرداد سال گذشته رشد و نسبت به تیر ماه سال جاری دچار کاهش شده است. مرکز پژوهش‌ها مجلس هر ماهه با استفاده از اطلاعات ماهیانه 316 شرکت بورسی، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی را محاسبه می‌کند. این شاخص برآوردی کلی از ارزش افزوده ایجاد شده در صنایع مختلف و کل اقتصاد را نمایان می‌سازد. رونق و رکود فعالیت‌های صنعتی
    گزارش منتشر شده از مرکز پژوهش‌ها نشان می‌دهد که در مرداد 1402 نسبت به ماه مشابه در سال قبل، از بین 15 رشته فعالیت صنعتی بورسی، 8 رشته شاهد افزایش در شاخص تولید و مابقی دچار کاهش بوده‌اند.

    در مرداد 1402، نسبت به ماه مشابه در سال قبل، گروه سیمان و دارو و تجهیزات برقی، بیشترین سهم را از افزایش شاخص تولید و شاخص فروش داشته‌اند. این درحالیست که بیشترین کاهش شاخص تولید از طریق گروه “چوب و کاغذ” و “لاستیک و پلاستیک” و بیشترین کاهش شاخص فروش به دلیل افت فروش در گروه “خودرو و قطعات” و “چوب و کاغذ” رقم خورده است.

    آمارها بیان می‌کند در مجموع 9 رشته از 15 رشته افزایش شاخص فروش و 6 رشته کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده‌اند.
    منبع:اکوایران

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *