×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه صادرات ذرت و گندم را آسان کرد

  • کد نوشته: 79096
  • شهریور 31, 1402
  • روسیه عوارض صادراتى غلات را براى تاریخ ٢٠ ام الى ٢۶ ام ماه سپتامبر اعلام کرد. براساس اعلامیه جدید این کشور عوارض صادراتی گندم، ذرت را افزایش و جو برای کاهش داده است.

    روسیه صادرات ذرت و گندم را آسان کرد

    به گزارش نخست نیوز ،با توجه به این اقدام روسیه می‌توان گفت این کشور صادرات جو را سخت و در مقابل روند صادرات ذرت و گندم را تسهیل کرده است.بر این اساس ابلاغیه جدید این کشور برای هفته پیش‌روز شاهد افزایش عوارض صادراتی گندم به ۴،۵٢٨ روبل و ذرت به ٢،۶١۶ روبل و کاهش عوارض صادرات جو به ٧٨٩ روبل خواهیم بود. پس از جنگ روسیه و اوکراین، روسیه عوارض گمرکی صادرات غلات خود را به صورت هفتگی اعلام می کند تا به این طریق بتواند نظارت کامل بر بازار داشته باشد و کنترل قیمت را در اختیار گیرد.

    افزایش عوارض صادرات گندم از سوی روسیه در حالی صورت گرفته که براساس آخرین گزارش عرضه و تقاضاى USDA برای چشم انداز وضعیت گندم در سال ٢٠٢٣-٢٠٢۴ شاهد کاهش جهانی در عرضه، مصرف، تجارت و میزان ذخایر گندم خواهیم بود که عمدتا به دلیل کاهش تولید در استرالیا، کانادا، آرژانتین و اتحادیه اروپا باز می‌گردد، البته این کاهش تا حدودى با افزایش میزان تولید در اوکراین جبران می شود؛ هرچند موانعی که در حال حاضر در مسیر صادراتی این کشور از سوی روسیه اعمال شده روند دسترسی به گندم این کشور را سخت کرده است.

    براساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا این اولین کاهش سال به سال تولید جهانی گندم از سال زراعى ٢٠١٨-٢٠١٩ است، بطوریکه صادرکنندگان عمده گندم مانند، اتحادیه اروپا و روسیه نیز شاهد کاهش ذخایر نهایی هستند.

    فعالان این بخش معتقدند وضعیت جاری منطقه دریای سیاه، از جمله حملات هواپیماهای بدون سرنشین به بنادر حوزه بالتیک، بر نوسانات قیمت‌ها می افزاید و با این شرایط تلاش‌ها برای تنوع بخشیدن به راهکارهاى جدید به منظور صادرات از اوکراین و ارتقای زیرساخت‌ها در حال انجام است تا به این طریق دسترسی به گندم و دانه‌های روغنی تولیدی اوکراین تسریع شود.

    در همین حال، روسیه رکورد فروش صادرات گندم را طى ماه اخیر داشته، اما به دلیل تنش‌های منطقه‌ای، با چالش‌هایی با افزایش نرخ حمل‌ونقل مواجه است. این امر اهمیت روسیه و تأثیر عوامل ژئوپلیتیکی در بازار گندم را برجسته می کند.
    منبع:اکو ایران

    برچسب ها ذرت روسیه صادرات

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *