×
×
جدیدترین‌‌ها

بورس تهران در اسارت رکود معاملات

  • کد نوشته: 78888
  • شهریور 29, 1402
  • بورس تهران روز سه‌شنبه با افت تراز تمام شاخص‌های اصلی و سطح 3 همتی ارزش معاملات خرد مواجه بود. معاملات سهامی روز سه‌شنبه نشان از تداوم روند بی‌رمقی شاخص‌ها در مسیر پیش‌روی خود دارد.

    بورس تهران در اسارت رکود معاملات

    به گزارش نخست نیوز ،بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد افت تراز کمتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت ریزش تراز شاخص کل بود. دیروز تمام شاخص‌های اصلی بازار‌سهام بورس و فرابورس ایران ریزش تراز داشتند و ارزش معاملات خرد به یکی از کمترین سطح‌های سال جاری خود رسید. افت 21 درصدی ارزش معاملات خرد در کنار خروج پول حقیقی در معاملات دیروز نشان از انتظار بازار سهام نسبت به مشخص شدن روند پیش‌روی ارز در بازار آزاد داشت.

    روز سه‌شنبه، شاخص‌های سهامی فرابورس ایران مشابه شاخص‌های بورسی تماماً قرمزپوش بودند و شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به 3 صدم درصد بود؛ در بازار فرابورس ایران رقم 14 صدم درصدی داشت. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار اول فرابورس با 74 صدم درصد ریزش به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص هم‌وزن با 55 صدم درصد افت تراز تعلق گرفت.

    در بین شاخص صنایع نیز صنعت قند و شکر با 17.4 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت ساخت محصولات فلزی با 9.4 میلیارد تومان و صنعت منسوجات با 4.6 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت خودرو و ساخت قطعات با 68.6 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 52.5 میلیارد تومان و صنعت فلزات اساسی با 47.5 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.روند معاملات سهامی 30 روز اخیر

    دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام سطح 4 همتی را از دست داد و با ریزش نزدیک به هزار میلیارد تومان در رقم 3 هزار و 555 میلیارد تومان متوقف شد. سطح 5 همتی ارزش معاملات خرد روز شنبه هفته قبل از دست رفت و بازار سهام به سرعت سطح 4 همتی را نیز از دست داد. با شروع صعودی هفته جاری در روز یکشنبه سطح 4 همتی بار دیگر به دست آمد اما دیری نیافت که روند نزولی شاخص‌ها، این سطح از ارزش معاملات را نیز از بین برد.
    منبع:اقتصادنیوز

    برچسب ها ارزش بورس تهران

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *