×
×
جدیدترین‌‌ها

حق حسن یزدانی در مصاف با دیوید تیلور خورده شد؟

  • کد نوشته: 78724
  • شهریور 27, 1402
  • یک کارشناس پیشکسوت داوری در مورد صحنه بحث برانگیز کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور اظهار نظر کرد.

    حق حسن یزدانی در مصاف با دیوید تیلور خورده شد؟

    یک کارشناس پیشکسوت داوری در مورد صحنه بحث برانگیز کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور اظهار نظر کرد.

    به گزارش نخست نیوز : در حساس‌ترین مبارزه از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ کشتی آزاد در بلگراد، حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت که با ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.  این پنجمین شکست یزدانی از تیلور در شش رویارویی آنها بود.

    اما در این کشتی یک صحنه بحث برانگیز بوجود آمد که ابتدا داوران ۴ امتیاز به یزدانی و یک امتیاز به تیلور دادند اما با چلنج مربیان آمریکا و بازبینی فیلم، ۵ امتیاز به تیلور (۴ امتیاز برای به پل زدن با دو خم و یک امتیاز خاک) و ۲ امتیاز برای به پل زدن به یزدانی داده شد.

    عزیزالله اطاعتی پیشکسوت و کارشناس داوری در مورد این صحنه بحث برانگیز و در مورد اینکه آیا حق حسن یزدانی ضایع شد، به خبرنگار ایسنا گفت: در این صحنه مجری فن دیوید تیلور بود و او یزدانی را دوخم کرد. در حالی که تیلور فن را شروع کرد، یزدانی عکس العمل نشان داد تا کنده‌کشی کند. بنابراین چون مجری فن تیلور بود و یزدانی را از حالت سرپا با دوخم به پل زد، ۴ امتیاز تیلور درست بود و دو امتیاز هم برای عکس العمل یزدانی که تیلور را به پل برد، دادند.

    اطاعتی همچنین گفت: در واقع رای اولیه داوران اشتباه بود و پس از بازبینی، امتیاز درست داده شد. بنابراین داوری مشکلی نداشت و دلیل باخت یزدانی داوری نبود، بلکه باید مشکل را در جای دیگر جستجو کرد.

    عکسهایی از صحنه بحث برانگیز کشتی یزدانی و تیلور:

    منبع : ایسنا

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *