×
×
جدیدترین‌‌ها

 تراژدی زعفران و فقط حرف مسوولان!!

  • کد نوشته: 78231
  • شهریور 22, 1402
  • حدود ۲۰ سال پیش در یک روزنامه کثیرالانتشار کشوری نوشتم و البته در بسیاری از رسانه‌ها‌ی کاغذی آن زمان هم نوشتند که زعفران ایران در معرض خطر است.

     تراژدی زعفران و فقط حرف مسوولان!!

    نخست نیوز : محمدباقر عطاریانی _ خطر از جهت حال‌وروز زعفران کار، خطر از جهت صادرات فله‌ای، خطر از جهت بسته‌بندی، خطر از جهت زعفران‌های تقلبی، خطر از جهت اسپانیا که زعفران ما را بنام خودش صادر می‌کند، خطر از جهت قاچاق پیاز زعفران به افغانستان، خطر از جهت نبود برند‌های بین‌المللی برای زعفران ما و…. .این‌ها گوشه‌ای از مشکلات و معضلات طلای سرخ ایران بوده و هست اما جالب‌تر این است که در طول چند دهه اخیر همه و همه در برابر این اوضاع فقط وامصیبتا سر داده‌اند.

    در طول این چند دهه از رییس‌جمهور گرفته تا وزیر و نماینده مجلس و صادرکننده و صدها مسوول و متولی امر و آن‌هایی که دستی در کاردارند ، فقط و فقط حرف زده‌اند. با علم به این مشکلات و حال‌وروز خراب این روزهای زعفران متاسفانه هنوز هم‌قدمی اساسی و دلسوزانه برای این محصول بی‌نظیر برداشته نشده است.اگر هم حرکتی یا اقدامی انجام‌شده یا نیم‌بند و مقطعی و یا در حد وعده بوده است.به‌هرحال وضع گذشته و حال طلای سرخ ما و چه‌بسا در آینده هم نشان می‌دهد که در برابر این تراژدی ، دلسوز واقعی هنوز نداریم!!

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *