×
×
جدیدترین‌‌ها

برای رشد مو این غذاها را بخورید

  • کد نوشته: 77820
  • شهریور 20, 1402
  • قطعا خوردن غذاهای سالم باعث رشد معجزه‌آسای موهای شما نمی‌شود ولی ترکیب منظم آنها در یک رژیم غذایی متعادل به سلامت کلی مو و کاهش ریزش مو در طول زمان کمک می‌کند و باعث رشد آنها می‌شود.

    برای رشد مو این غذاها را بخورید

    به گزارش نخست نیوز ،غذاهایی که به سلامت موها کمک می‌کنند، سلامت کلی بدن را نیز ارتقا می‌دهند و می‌توانند به پیشگیری از بیماری کمک کنند. با این حال، اگر متوجه تغییرات ناگهانی در سلامت موهای خود شدید، با پزشک خود صحبت کنید، زیرا استرس و عوامل دیگر می‌توانند روی موهای شما تاثیر بگذارند.

    در اینجا به 10 غذای سالم و مورد نیاز بدن که به سلامت و رشد بهتر موها کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

    1. ماست

    ماست یک غذای فوق‌العاده برای سلامت مو است که مقدار زیادی پروتئین، ویتامین‌های گروه B و گاهی ویتامینD را فراهم می‌کند. ماست همچنین غنی از کلسیم است و مصرف آن برای داشتن استخوان‌های سالم الزامی است.

    ماست را می‌توان به‌راحتی به اسموتی‌ها (نوعی نوشیدنی که از خرد کردن و مخلوط کردن میوه‌ها با یخ، انواع مغزها و شیرین‌کننده‌های مختلف تهیه می‌شود)، انواع پارفه (نوعی دسر سرد که از لایه‌هایی چون خامه، بستنی، ژله، گرانولا، آجیل‌ها، ماست، شربت و میوه تازه تشکیل شده ‌است)، دیپ‌های خوش‌طعم (سس یا چاشنی برای مزه‌دار کردن غذا) و مارینادها (ترکیبی از مواد مایع یا خشک برای دادن عطر، طعم و رطوبت به مواد غذایی) یا حتی دستور پخت پنکیک اضافه کرد.

    2. ماهی سالمون

    این ماهی صورتی محبوب، نه‌تنها به دلیل محتوای پروتئین با کیفیت بالا، بلکه به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا3، ویتامینD و ویتامین‌های گروه B، از سلامت موها حمایت می‌کند.

    3. آب قلم یا آبگوشت استخوان

    منظور از آب قلم، جوشاندن استخوان گاو یا گوسفند یا هر دو به‌مدت چند ساعت است. متخصصان تغذیه بر این باورند که عصاره قلم گاو، گوسفند مملو از آمینواسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان‌سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است. تهیه آبگوشت یا قلم در خانه آسان است و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

    4. میوه‌های خانواده مرکبات

    فرقی نمی‌کند پرتقال، نارنگی، لیمو، لیموترش یا گریپ فروت را انتخاب کنید، مطمئناً در هر مرکباتی که انتخاب می‌کنید سطوح بسیار بالایی از ویتامینC دوستدار مو را خواهید یافت. این میوه‌ها علاوه بر ویتامینC و ویتامینA مواد مغذی کلیدی بیشتری برای رشد مو دارند.

    5. جو دوسر

    غلات کامل به‌طور منحصر به فردی حاوی سیلیس هستند، عنصری که به نام «ماده معدنی زیبایی» نیز شناخته می‌شود. جو دوسر در گروه غلات کامل و یکی از بهترین منابع سیلیکون است. جو دوسر به‌عنوان یکی از گزینه‌های صبحانه مقوی مانند بلغور جو دوسر و گرانولا عالی است، اما می‌تواند در محصولات پخته‌شده، اسموتی‌ها، نان برگرهای گیاهی و نان برای پروتئین‌هایی مانند توفو یا مرغ نیز گنجانده شود.

    6. آووکادو

    این منبع محبوب چربی‌های سالم، ترکیبی از بسیاری از مواد مغذی ذکر شده در بالا است. ویتامینE و توکوترینول، آنتی‌اکسیدان موجود در آووکادو، می‌تواند به تقویت سلامت مو کمک کند. این میوه سبز را می‌توانید به سالاد، کاسه غلات، غذاهای حاوی تخم‌مرغ، تاکو، سالسا، ساندویچ و موارد دیگر اضافه کنید.

    7. آجیل و دانه‌ها

    خوردن آجیل و مغز دانه‌ها به‌دلیل داشتن مقادیر بالای روی، ویتامینB، ترکیبات گیاهی و اسیدهای چرب امگا3 می‌تواند به رشد سریع موهای شما کمک کند. دانه‌های چیا، کتان و گردو نیز سرشار از منابع گیاهی و چربی‌های سالم امگا۳ هستند که می‌توانند به رشد موها کمک کنند.

    8. تخم‌مرغ
    اگرچه فواید واقعی تخم‌مرغ در سلامت مو بحث برانگیز است، اما بیوتین را می‌توان در مقادیر قابل توجهی در تخم‌مرغ یافت. ضمن اینکه تخم‌مرغ حاوی روی، پروتئین و حتی ویتامینD نیز هست که همه آنها به سلامت مو کمک می‌کنند.

    9. لوبیا

    لوبیا منبع عالی پروتئین گیاهی است، همچنین سرشار از ترکیبات گیاهی سالم برای مو، آهن، روی و بیوتین است. از سوپ و خورش گرفته تا سالسا و سالاد، گزینه‌هایی برای لذت بردن از حبوبات هستند.

    10. توت‌ها

    توت‌ها به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی شناخته شده هستند که به محافظت از سلول‌های بدن در برابر مواد مضر کمک می‌کنند و در عین حال تاثیر مثبتی بر سلول‌های مو و فولیکول‌های مو دارند. به‌علاوه، انواع توت سرشار از ویتامینC هستند که تقویت‌کننده مو است. در حالی که همه انواع توت‌ها دارای فواید فراوانی برای سلامت مو هستند اما تمشک، شاتوت و زغال‌اخته غنی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها را دارند و انتخاب‌های بسیار خوبی در بحث سلامت محسوب می‌شوند.
    منبع:بهداشت نیوز

    برچسب ها رشد غذا مو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *